Isolering af loft over rum i gl stald.

Jeg har et opvarmet aktivitetsrum med hvælvede lofter i det der tidligere har været en stald.

Over dette rum er det gamle loft/høloft hvor der sporadisk ligger isolering.

Jeg påtænker at fjerne al den gamle og ødelagte isolering og derefter lægge ny isolering - evt. lave et gulv af brædder eller plader så loftet kan bruges til opbevaring.

Jeg er dog blevet i tvivl om man skal lægge en damspærre oven på det der er loftet på aktivitetsrummet og så derefter isolere. Så vidt jeg kan læse mig til er det jo en "tung konstruktion" og det er derfor ikke nødvendigt.


Nogle der har erfaringer med dette?


Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Michael

Det pudsede loft virker som dampspærre. 


 

Fedt, det var osse min tanke


Michael
Så skal jeg endelig til at igang med projektet....
Planer bliver at droppe da dampspærre så isoleringen ligger direkte på betonetagedækket. (rummet nedenunder er som nævnt opvarmet og loftsrummer over bliver fortsat uopvarmet. Jeg er dog fortsat meget i tvivl om dette er den rette løsning.
Jeg vil lægge 45 mm bats og derefter 95mm ruller ovenpå for at undgå for mange samlinger.
Gulvet er jeg dog i tvivl om skal være 12mm tagkrydsfiner eller OSB3 plader (begge dele med fer og not) - jeg spare jo ca. 20 kr. pr. kvm ved OSB plader. - nogen der har erfaringer med OSB som gulv?
Jeg tænker at gulvet skal understøttes af 45x73 taglægter med en afstand på 50 cm.


Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis