Planlægning af renoveringsarbejde

Hej 

Dette er ikke et spørgsmål om "lav-det-selv", men istedet er spørgsmål om planlægning og prioritering af et renoveringsarbejde, der skal udføres af professionelle.

Sagen er den, at min familie og jeg pr. 1. juli overtager et hus, hvor vi inden indflytning i starten af august ønsker at renovere en række rum mv.

Jeg er på ingen måder håndværker og skal ikke selv udføre noget, men vil dog forsøge at planlægge det mest hensigtsmæssige forløb. Til dette beder jer om jeres råd.

Følgende skal laves, helst inden indflytning.

Huset er to plan.

I stue-etagen skal følgende laves:

1. Alt skal males

2. Gulve skal slibes og lakeres

3. Køkken skal nedrives og nyt skal sættes ind, formentlig IKEA køkken. I forhold til køkken forventer vi at udnytte eksisterende installationer og ikke lave nogen større ændringer ud over  at skifte komfur ud med indbygningsovn og kogeplade/induktion. Bemærk at der i dag er klinker på væggen mellem overskabe og bordplade. Disse skal pilles ned, så væggen skal nok repareres efterfølgende.

4. Alle stikkontakter skal udskiftes til nye "hvide kontakter".


På første sal skal der laves følgende:

1. Det eksisterende badeværelse med vinylgulv og klinker på væggene skal nedrives. Nyt skal sættes ind, også med vinylgulv. Kan man lade klinkerne sidde og opsætte nye hvide vægge ovenpå?. Badeværelsesmøbler skal også skiftes. Badeværelset har MEGET høj prioritet inden indflytning. Skunken i badeværelset skal udnyttes til skabe.

2. Alt skal males (3 rum og mellemgang)

3. Der skal lægges nye gulvtæpper i de 3 værelser.


Mine spørgsmål går nu på rækkefølgen og planlægningen af ovenstående opgaver.

Bør man slibe gulve før man maler? 

Bør man sætte nyt køkken ind før man sliber gulve/maler? 

Hvad koster en "simpelt" badeværelse med vinylgulv og bruseniche?

Hvad koster det at få et ikeakøkken monteret? Helt alm. klassisk U-formet køkken.

Kan det hele nåes på en måned?

Kan man sætte vægge op på fliser eller skal fliser i badeværelse pilles ned?  

Kan man få håndværkere i juli måned (tænker på ferie)?

Hvordan vil man helt konkret gribe ovenstående an? 

Er der nogen særlige udfordringer vi bør være obs på? 

Bør man vælger et firma, der har alle typer fag indenfor håndværk?

Har nogen anbefalinger af håndværkere i nordjylland?

Forslag modtages meget gerne. 


Pft. 






 



Lmchm
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Badeværelset bliver the Black horse. Det tager tid og kræver flere typer håndværkere, ligesom gamle, skjulte fejl og mangler kommer oveni. Altså: det haster at få sat igang. Jeg vil foreslå, at I venter med at male og at gøre set selv hen ad vejen. Slibe gulve og behandle dem, er det absolut sidste, der skal gøres før I flytter ind. Det er lidt meget diffust mht køkken “et almindeligt u-køkken”. Her ligger masser af fælder. Igen gamle skjulte udfordringer. Den montør der skal udføre arbejdet, bør du lade levere køkkenet. Eller køkkenleverandøren har en montør. Men riv det selv ned. Du sparer en masse penge og opdager udfordringerne som den første. Vigtigt er det også, at du har en el-installatør klar, der skal givet ændres på installationerne. Men I har hyletravlt! Go arbejdslyst!



 

Det vil jeg kalde umuligt især i juli måned. Alle håndværkere hah planlagt ferien


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også