Hvidevare-rookie: Kan jeg få en bordopvaskemaskine?


Hej alle.


Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe!


Jeg har vasket op i hånden i ni år nu - og nu er tiden altså inde til at få en opvaskemaskine:) Men jeg har dog et utroligt smalt køkken og DESVÆRRE ikke plads til hverken en almindelig- eller en smal opvaskemaskine.

Under vasken i køkkenet er der lige præcis plads til en bordopvaskemaskine. Men er det muligt at installere sådan en i forhold til vandtilløb og - især - vandafløb?


Jeg vil helst gerne undgå at skulle have en bordopvaskemaskine stående på bordet og have afløbsslangen liggende ned i vasken i forhold til det naturlige fald. Er det muligt at få en slags pumpe, der kan gøre det, så bordopvaskemaskinen kan stå under vasken?


Jeg har ingen forudsætninger inden for VVS, så håber virkelig at nogen kan svare:)


Bedste hilsner

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der er ingen problemer med afløbet til opvasker.Der er pumpe i makskinen så det skal du ikke tænke på .Angående tilslutningen til afløbet så sidder der 2 studser på dit afløb oppe ved den hvide slange der kommer fra vasken af.Her tager du en af studserne og skære/saver enden af og sætter slangen på med et spændebånd så er afløbet klaret .jeg kan ikke lige se dit vandrør da en opvasker naturligvis også skal tilsuttes vand og el .Prøv og tage lidt flere billeder af hvordan vandrøret ser ud inde i skabet

Vedhæftede filer:

det du har taget billeder af er alt sammen af afløbet .Rørret til vandet  er nok ca 15-20 mm tyk og må sidde i nærheden af hvor din vandhane til vasken sidder- måske er det rørret der løber længst inde bag i skabet men der burde bare være 2 rør .Et til kold vand og et varm vand   .prøv lige og tage et billede af din vandhane til vasken

tænkte det nok det var lavt på den måde .Det er noget mere bøvlet når det er lavt sådan der men alt kan lade sig gøre .Der er to muligheder enten får du en vvs til og lave et tee stykke på rørret til den kolde hane hvor at han føre det ene rør ned til opv og skruer vandhanen på den en anden udgang .rørret til opv vil så gå ned igennem bordpladen som dine andre rør i dag .en anden mulighed vil være at du får en kobling og sætter på din vandhane som du selv kan tage af og sætte på efter behov .du kan selv skrue det på vandhanen .Du skal bruge disse 2 dele 

https://www.vvsnetsalg.dk/produkt/v...rgevind-13 

https://www.vvsnetsalg.dk/produkt/ventiler-og-stophaner/lynkoblinger/nito-koblingsnippel-med-gevindring-indvendig-13


Det er vist en fusker der har monteret den vandhane. Ud fra tuden at dømme. 

Det ser ud til at du bor i lejlighed? I så fald skal du have en vvser ud som kan lukke vandet af og opsætte et udtag på vandrøret som går separat til din opvasker. 

Du skal også have fundet noget strøm? 


Elektronikteknikeren


Tusind tak for jeres svar, det er til stor hjælp!


Jeg havde en VVS'er ude at kigge på det i dag. Og han sagde, at det var et problem med at pumpe afløbsvandet op i vandlåsen.

Nu overvejer jeg faktisk at flytte vasken og få sat en smal opvaskemaskine ind i stedet.

Det er den bedste løsning! Så får du også en "rigtig" opvaskemaskine. 


Elektronikteknikeren


Jeg overvejer så i stedet at rykke vasken under mit vindue, hvor er der plads og så fjerne vasken på billedet og i stedet sætte en smal, men rigtig opvaskemaskine ind.

Kan I lige på stående fod vurdere, om den løsning kan lade sig gøre?

Mange hilsner!

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis