Hvidevare-rookie: Kan jeg få en bordopvaskemaskine?


Hej alle.


Jeg håber virkelig, at nogen kan hjælpe!


Jeg har vasket op i hånden i ni år nu - og nu er tiden altså inde til at få en opvaskemaskine:) Men jeg har dog et utroligt smalt køkken og DESVÆRRE ikke plads til hverken en almindelig- eller en smal opvaskemaskine.

Under vasken i køkkenet er der lige præcis plads til en bordopvaskemaskine. Men er det muligt at installere sådan en i forhold til vandtilløb og - især - vandafløb?


Jeg vil helst gerne undgå at skulle have en bordopvaskemaskine stående på bordet og have afløbsslangen liggende ned i vasken i forhold til det naturlige fald. Er det muligt at få en slags pumpe, der kan gøre det, så bordopvaskemaskinen kan stå under vasken?


Jeg har ingen forudsætninger inden for VVS, så håber virkelig at nogen kan svare:)


Bedste hilsner

Hej alle. Jeg håber virkelig, at nogen kan... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ingen problemer med at pumpe vandet op i den vandlås.Jeg laver hvidevare til daglig og det er en ganske almindelig vandlås hvor 1000 vis af opvasker er tilsluttet til.Det enste jeg kan se der kan give problemer er at udløbet i væggen sidder lidt højt i forhold til vandlåsen men det er nu ikke værre end andre steder

Gregeren skrev den 20-05-2019 18:40:31

Det er vist en fusker der har monteret den vandhane. Ud fra tuden at dømme. 

Det ser ud til at du bor i lejlighed? I så fald skal du have en vvser ud som kan lukke vandet af og opsætte et udtag på vandrøret som går separat til din opvasker. 

Du skal også have fundet noget strøm? 

 .Det er ikke nødvendigt med en vvs hvis hun bruger en snap kobling på vandhanen .men vil give dig ret i at tuden på hanen ser lidt underlig ud

Seraphina skrev den 21-05-2019 16:32:26


Jeg overvejer så i stedet at rykke vasken under mit vindue, hvor er der plads og så fjerne vasken på billedet og i stedet sætte en smal, men rigtig opvaskemaskine ind.

Kan I lige på stående fod vurdere, om den løsning kan lade sig gøre?

Mange hilsner!

  Den er svær at svare på  uden lige at stå der .lidt afhængig af hvordan dine vandrør sidder og hvordan udløbet til i væggen sidder så vil jeg sige måske .hvis du har 45 cm i  bredden fra dine rør så kan det lade sig gøre men lige hvad jeg kan vurdere ud fra billeder så bliver der nok problemer med afløbet i vægge

Endnu en gang tusind tak for jeres svar, det er til meget, meget stor hjælp!

Jeg har haft endnu en vvs'er ude. Og han vurderede, at det vil være et vanskeligt og omfattende projekt at flytte vasken - og få sat en smal opvaskemaskine ind, der under hvor den nuværende vask er.

Jeg har ingen forudsætninger inden for håndværk og vvs, men begge vvs'ere beskriver begge alternativer som en større og avanceret projekt?

nu kom jeg lige til og tænke det er vel ikke sådan du har et komfur af ældre dato der snart trænger til udskiftning for så er der faktisk en mulighed mere

Annonce

Jeg har et gammelt gaskomfur. Det virker ganske upåklageligt, men jeg er meget åben over for alle muligheder!


Wow, genialt - jeg har aldrig set sådan en hybrid før!!!! Det kunne helt, helt bestemt være en mulighed! Skal lige høre nogle fagfolk, om det kan lade sig gøre - tusind tak!)

For 15-20 år siden var jeg på ferie ved vestkysten, omkring Løkken eller deromkring. I lejligheden var der netop den slags komfur/ovn/opvaskemaskine. Det fungerede fint, men opvaskedelen var i sagens natur ikke kæmpe stor. Der var endda et program specielt til at opvarme tallerkener!   


Træd ikke på mine ledninger :o)


Det lyder virkelig, som om sådan en maskine kan det hele! Er i gang med at se, om den hybrid kan installeres i mit lille køkken:-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis