Kan jeg vælte denne væg?

Hej Folkens,

Vi har en væg mellem køkken og stue, som vi gerne vil vælte, dog beholder vi ca en meter ud mod ydervæggen, da der står en brændeovn. Spørgsmålet er om nogen er klar over om vi får taget i hoved hvis vi fjerner den. Jeg har vedhæftet de originale tegninger af huset og har markeret vægen vi vil fjerne med rødt. På forhånd mange tak.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja. Kan du godt...mener jeg, tager ikke ansvar. Det ligner du ikke hsr bærende vægge. Principielt kan du fjerne alle vægge. Ihvert fald dem der står parallelt med spær. 


Mvh Troels

Altså, det er en vindstabiliserende væg - og den eneste på hele facaden.


 

Hej uldal,

Tak for svaret. På ydersiden af ydermuren lige hvor væggen er, er der en muret skorsten + vi efterlader en meters penge af vægen ud mod ydermuren. Går det an?

Jeg syntes du skal overveje chance og risiko her. Dvs. Hvad kan du vinde og hvad kan du reelt tabe. 

Chance for at dit hus ikke tager skade og du sparer 5000 kr til inginør. 

Risiko for at muren tager skade og / eller taget lofter sætter sig. Beløb?  Tjae. Pænt meget væk fra de 5000 😏😉

Sol Uldal siger har du ikke andre vægge vinkel ret på så måske det er skidt at ændre i det.. 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej MLU, 

Tak for din besked det giver da klart stof til eftertanke. 

Er der nogen der kender en god og billig bygnings ingeniør, det vil kunne løse sådan en opgave?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis