Hjælp til haveplan

Hej LDS'ere


Min kæreste og jeg overtog for 6 år siden en herlig landejendom som vi har brugt meget energi på at sætte i stand/modernisere. Vi har også løbende lavet lidt om på haven, men jeg ærgrer mig jævnligt over at vi ikke har en "haveplan" at gå efter, så de ting vi laver ikke kommer til at karambolere med fremtidige muligheder.


Jeg håber derfor der er nogen der vil komme med kommentarer / slå et par streger for at give os indspark til en haveplan vi kan bruge fremadrettet.

Jeg har via Krak og Word lavet en foreløbig "haveplan". Dertil hører følgende forklaringer:

  • Nord er op
  • Grøn indikerer ting som skal blive
  • Gul indikerer ting som kan blive eller ændres eller flyttes
  • Rød indikerer ting som skal væk
  • Hvid indikerer fremtidige planer

Udover de fremtidige planer markeret med hvid på haveplanen vil vi gerne have placeret:

  1. Orangeri. Noget tilsvarende dette (link). Enten placeret nær terrasse mod syd eller nær sø og køkkenhave. Måske bygget lidt ind i skrænt ned mod sø.
  2. Gynge/hængekøje-stativ. Noget tilsvarende dette (link) eller som et "4-længet" kombineret med espalier jeg så herinde på et tidspunkt, men nu ikke kan finde.

Her er haveplan i Word (link) hvis nogen har mod på at komme med grafiske forslag.


Jeg håber at få et par gode indspark. På forhånd tak.


Mvh. Anders

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå en have-sagkyndig/arkitekt. Mener flere af dem har forskellige grader af hjælp lige fra et par timers "snak" og så til en meget detaljeret haveplan med angivelser af de enkelte planter.

Meget afhænger jo også af hvilke planter man kan lide og hvilke der passer på stedet.

Mener ikke det koster ret meget med en indledende snak og så kan man jo udvide samarbejdet hvis man synes.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ring til Rune G i Nibe. Han kan hjælpe dig til menneskepenge.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis