Brændekløver

Ruben Hansen
Ruben Hansen
Postnr: 2960
Ruben Hansen Ruben Hansen

Hej alle

Jeg har en Millarco lodret brændekløver, som holdt op med at virke.

Den kørte fint i 10 minutter, så begyndte den at "hakke" i det og kørte elendigt. Jeg fyldte så en liter hydraulikolie på den, og kunne se at det gik op til max mærket. Efter start igen gik den helt i  stå, og bevæger sig slet ikke. 

Jeg kan ikke se nogen lækager, og skifteventilen ser ud til at fungere (er løs) og hverken elmotor eller hydraulikpumpe bliver varme ved kørsel.

Så, kom med et godt bud på hvad der kan være sket :)

Ruben

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Måske er der kommet luft i systemet, så prøv at lufte den ud.

Kender ikke modellen, men er der ingen udluftningsskrue, så løsen en slange eller et rør lidt, mens den køre, pak en klud omkring så du kan samle olien op.

Hellere eje, end at leje.
Ruben Hansen
Ruben Hansen

Hmmm, ja, kan ikke se en luftskrue, og jeg er lidt bange for det store tryk der er i hydrauliske systemer, til at jeg bare løsner en tilfældig slange?  

Ruben Hansen
Ruben Hansen

Har nu sikret at den er fuld af olie, har skiftet pumpen, men der kommer ikke olie ud af pumpen. Skal sådan en pumpe spædes før den virker? 

je_ns
je_ns
je_ns je_ns

Mener den selv burde kunne suge det op, men det skader da ikke at spæde den op.

Problemet kunne være et tilstoppet sugefilter..

Ruben Hansen
Ruben Hansen

Bare svært at spæde den op, da olie bare løber ned i tanken.

Jeg tror desværre ikke at de har ofret et filter på denne brændekløver, jeg kan ikke finde et

med mindre det sidder i bunden af skifteren

je_ns
je_ns
je_ns je_ns

Et sugefilter kunne evt. sidde inde i olietanken.

Ruben Hansen
Ruben Hansen

Måske det røde på skifteren er et filter? Nå, men det hjælper ikke på suget, må lige se om der er "hul igennem" til tanken, eller århundredes snavs sidder i røret ned i tanken

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Er du helt sikker på at pumpen kører rundt? 

Søren O
Ruben Hansen
Ruben Hansen

Ja, det kunne godt virke som om den ikke kører, jeg har selv været i tvivl flere gange, men koblingsprincippet er ret simpelt, kan ikke se hvor det kan gå galt. Billedet er en gammel motor, og min reservepumpe. Der burde jo opbygges et enormt vacuum på indsugningssiden. Jeg har løsnet slangen på udgangen, men der kommer ikke en dråbe. Når jeg tager indsugningsslangen af på tanken, er der masser af olie.

Vil du være med? Log ind for at svare.