Relæ slår fra øjeblikkeligt

Hej forum,


Jeg har et kolonihavehus hvor jeg det sidste halve års tid har gået lidt til hånde og har skiftet køkkenelementer, sat et træskelet op og derefter fibergips. I påsken slår det gamle HFI-relæ så fra - men kun på én sikringsgruppe. Og med jævne mellemrum kan relæet være tændt i flere timer ad gangen før det slår fra. Vi kigger rundt og finder et hul på kablet under huset, som bliver fixet. Det afhjælper ikke problemet. Elektrikeren foreslår et nyt HPFI-relæ, som installeres. Det hjælper heller ikke. Jeg har siden gravet kablet op af jorden for at tjekke at der ikke er nogen huller på dette. Efterfølgende har jeg forsøgt at sikre, at der ikke løber kabler inde bagved de steder jeg har fæstnet gipsplader og køkkenelementer - uden at jeg har fjernet alle skruer (Jeg har spartlet gipsen).

Er der nogen, der har andre ideer end skadedyr, der har gnavet hul? Og hvordan i så fald finder jeg dette når jeg sjældent har strøm på kablet, samt ikke ved hvor kablerne løber?

Mvh

Anders - Ny i både GDS-branchen og her på forummet :)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Få elektrikeren til at måle installationen igennem, det er en men opgave når relæet slår fra hele tiden. (periodiske fejl kan være mere drilske. )

og velkommen på fora  


Vi prøver igen, i morgen --

En "men" opgave? Hvad mener du med det?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Der menes en Nem opgave for en elektriker.

Det blev vist løst af elektrikeren denne gang - et kabel mellem to samlebokse der var problemet. Tak for inputs

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også