Spærafstand kolonihavehus

Jeg bygger et fuldtisoleret kolonihavehus på 45m2 her i løbet af Maj.  Normalt vil jeg lave det med 60cm i Spærafstand i vægkonstruktionen. men da jeg ønsker 12,5mm fibergips i et lag på indersiden. Det fås ikke i 120, men kun 90x250.  Det er lidt et problem at få til at gå op da jeg hvis jeg ændrer spær afstanden til 45 eller 90 ikke passer med isoleringen.  

Hvad ville i gøre?


 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lave det med 45 cm CC, og bruge rullebats, som skæres på mål, så er der minimalt spild af isolering.


Vi prøver igen, i morgen --

Enten ovenstående, eller forskallingsbrædder på tværs bag fibergipsen. 


Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Rullebatts er jo også 60cm i bredden så der vil være et spild på 15cm hver gang.  med mindre den vendes om slf.

Men pga lydisoleringen har jeg valg Rockwool da jeg har hørt det skulle være bedst på det punkt også.


 

Det er faktisk muligt at skære rullebats på tværs så man får 6ox45cm.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Så nupper jeg en spærafstand på 45   Men det virker bare som overkill til et kolonihavehus på 45m2 syntes jeg.   Kan 90 gå hvis der er stivere mellem?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Fermacell fibergips 90 x 120

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
maf skrev den 13-05-2019 21:09:40

Fermacell fibergips 90 x 120

Ja, det kommer til at give alt for mange samlinger med de stumper hist og her tænker jeg. derfor er det udelukket  

 


 

Ikke forstået, gentag efter mærkelig sætning. 

Du skriver fibergips ikke fåes i mål 90 x 120

Det gør den

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej jeg skriver at den fås i 90x250 og ikke fås i 120 i bredden hvilket også er rigtigt.  Ingen vil nok vende 90x120 om da det giver utroligt mange samlinger og ekstra arbejde bagefter. Derfor er den udelukket og ikke taget med.


 

Ok. Held og lykke med projektet

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også