Problem med tilslutning af gaskomfur

Hejsa. Jeg har et gaskomfur som jeg købte i Elgiganten for ca. 2 måneder siden. Det blev sluttet til af en montør fra Elgiganten. Det virker helt fint, og der er ingen problemer med det, men...

For et par dage siden fik vi en VVS'er på besøg, der skulle lave noget andet, men da han så tilslutningen på gaskomfuret gik han lidt i selvsving. Han troede han først det var noget, vi selv havde lavet, og fortalte os så, at det var sluttet helt forkert til og at vores nuværende tilslutning var ulovlig og farlig fordi der kunne sive gas ud. Det gør mig naturligvis en smule nervøs, men jeg er meget i tvivl om hvem, der har ret. Montøren fra Elgiganten virkede bestemt som om han vidste hvad han lavede, men når en anden professionel mener, at det, der er lavet, er helt forkert, så bliver jeg da lidt nervøs.

Jeg leder derfor efter en mening fra en tredjepart. Jeg har her et par billeder af tilslutningen i håb om at nogen herfra måske kan hjælpe mig med hvem af de to håndværkere jeg skal stole på.


Jeg kan sagtens tage flere billeder hvis der er brug for det.

På forhånd tak for hjælpen!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg vil tro at slangen er ok da den sikkert har fulgt med komfuret men der hvor den er skruet på kan godt være lavt forkert men det er svært at se. pakgarnet er endelig ok men der skal bruges en speciel salve til pakning af gasrør . Det ser ud til der kun er brugt pakgarn og ingen salve også vil der være risiko for at der siver gas ud .Desuden kunne jeg godt have tænkt mig der var en hane så man kunne lukke for gassen

Og er der lavet en anmeldelse af det nye komfur hos gasleverandøren? 

Kan slangen trækkes af, eller er den støbt fast på de fittings der? Føles slangen tyk i godset eller kan den let klemmes sammen som en haveslange? Normalt benyttes slanger i stål. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis