Oliefyrs Novise: der er overtryk i oliefyr, hvad kan det skyldes?

Mit oliefyr ( fra 2003 af mærket Tasso 20 MS) har af flere omgange vist overtryk. Op til 3 bar. 

Overtryksventilen drypper først et stykke over 2.5 men/og det er ikke nok til at regulere trykket. Jeg har tappet et par liter af, men i løbet af 3-4 dage er den gal igen. ( jeg opdagede ved et tilfælde, at hvis jeg slukker for strømmen, så løber det ud af ventilen til trykkket er lidt under 2,5 )

Jeg har 3 radiatorer med termostater af ældre dato, som umiddelbart ikke virker. Den ældste er vist slet ikke en rigtig termostat. ( se foto) Jeg ved ikke om radiatorerne, og det faktum at de slet ikke virker, kan have noget med problemet at gøre, men så er det nævnt. 

Der har nyligt været service på fyret, hvor der ikke var bemærkninger. 

Jeg har talt med et firma, som på beskrivelsen har mistanke om en utæthed i varmtvandsbeholderen. Dvs at der lækker brugsvand over i systemet? 

Er der nogen som har ideer til, hvad det ellers kan skyldes? Hvis altså ikke det ER ovenstående.

Jeg ved absolut intet om oliefyr, men vil gerne lære 🤓👷🏼‍♀️👩‍🏭👩‍🔧:-) 

Jeg vil også getne være sikker på, at det kan betale sig, at reparere en utæthed, eller om jeg skal i banken og låne til et nyt fyr, eller evt lægge om til en mere energibesparende løsning. 🤔🤔🤓

Bedste hilsner fra en novice😊





Mit oliefyr ( fra 2003 af mærket Tasso 20 MS) har... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man nu hævede trykket i kedlen, så ville problemet mindskes - forsvinde - 

Det ville kræve en sikkerhedsventil med et højere åbningstryk samt at trykekspansionsbeholderen får øget trykket - og kan holde til det.



friendless skrev den 13-05-2019 22:40:28

Hvis man nu hævede trykket i kedlen, så ville problemet mindskes - forsvinde - 

Det ville kræve en sikkerhedsventil med et højere åbningstryk samt at trykekspansionsbeholderen får øget trykket - og kan holde til det

Undskyld mit franske men den løsning er sgu ikke gangbar. Hvis du har et højt tryk på varmesystemet og trykket fra vandværket af en eller grund falder så kommer der jo beskidt vand over i drikkevandet. Det kan godt være man så kan spare lidt på kaffebønnerne, meeen........


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Prøv at checke hvad trykket er i fjernvarme. 

Der sker hver dag i fjernvarme at fjernvarmevand presses over i brugsvand. Derfor tilsættes lejlighedsvist farve til fjernvarmevandet. Der er dog ikke nogen tegn på at fjernvarmekunder masseudryddes pga problemet.


Friendless: Lige her er der ikke tale om fjernvarme, men et standard centralvarmeanlæg.


Søren O

Hej igen 

Jeg overvejer lappeløsninger og eller nyt brugt. 

Der er rigtig nok langt til midt Jylland 🤔

Det koster vel i omegnen af 100.000 med ny varmepumpe? 😫😫


Annonce

Hvis tidligere ejer brugte for ca. 20.000 kr. om året og i nu er 3 børn ekstra, så ville jeg skynde mig at få det Oliefyr nedlagt og investere i enten varmepumpe eller et pillefyr Jeg vil tro du inden for få år vil kunne have tjent det hele hjem alt afhængig af husets isolerings stand osv

100.000? 

Mit kostede 150.000 og der var en del LDS involveret   

(jordvarme)


 

Paddington skrev den 15-05-2019 22:46:58

100.000? 

Mit kostede 150.000 og der var en del LDS involveret   

(jordvarme)

 Yaiks!! 😳😳 det får jeg vist ikke banken med på... 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis