Afløb til ude-vandhane

Hejsa.

For ca 2 år siden købte vi et rækkehus fra 1980. I tilstandsrapporten var bl.a. en K3er som omhandler en ude-vandhane som ikke har afløb. 

Jeg har forstået at K3eren skyldes det manglende afløb. Da der ligger flise-sten, som det ses på billedet og Vandet derfor ikke kan løbe ned i en brønd.

Hvis jeg vælger at udbedre det, var min første tanke var at tage nogle sten op og sætte en faskine ned. Men nu tænker jeg om det er mere enkelt og fint nok at ligger granit sten langs husmuren. Som jeg har set på flere nybyggede huse og som jeg har langs stakittet.


Kan man det eller er der andre forslag ?


Daniel

Fredensborg


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Problemet med afløbet bliver ikke løst ved at lægge granit. Hele ideen er at få vandet væk fra huset, og det gør granit ikke. Fliserne omkring huset bør også lægge med fald på 15-20 promille de første par meter ud fra huset.

Det eget forslag med en faskine er en udmærket løsning, men den skal placeres nogle meter fra huset (mener at der er krav om 5 m). Yderligere bør der indsættes en sandfangsbrønd, så du ikke får urenheder i din faskine.


Søren O

Hvis du lægge småsten mellem fliser og mur, kan du bruge al din fritid på at feje sten, idet fuglene i deres jagt på kryb mellem stenene rager dem ind på fliserne. Kommer du så på bare fødder og træder på en sådan vildfaren sten, gør det nas. Kommer du i træsko, vrider du om på foden, når du træder på stenen.

Jeg har fyldt ALLE mine render med tidligere småsten med beton, og nyden den derved opnåede fritid!


Med venlig hilsen
ktm

 

Giver det en K3er ikke at have afløb til udendørs vandhaner? Det har jeg godt nok ikke hørt om før. Er det ikke kun hvis der er monteret en vask under? 

Æhhhh, hvor meget vand spilder man egenligt? Er det overhovedet et problem??


 

Mange tak for jeres inputs og svar samt øvrige kommentarer. Jeg skal beklage at jeg har været ukorrekt ang. karakterangivelsen. 

Derfor skal jeg korrigere at der ikke er tale om en K3´er, men blot en K2´er - efter nærmere eftersyn af tilstandsrapporten. Helt korrekt er teksten: På østvendt facade, ses udvendig vandhane med manglende afløb. Note: Ved vandspild er der risiko for unødvendig opfugtning af murværk og fundament.

Umiddelbart tænker jeg nu, at arbejdet for at udbedre "fejlen" kontra gevinsten ved at gøre det, er minimal. Samtidig kan jeg at se andre i kvarteret har samme konstruktion, Ja så er jeg nok ikke så initiativrigt til at lave det om.

God weekend - der ude.

Daniel

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis