Hængsler til skabe

Hej,

Vi har sådan en stribe skabe som vi gerne vil modernisere og dermed skifte hængsler og meget gerne med soft close. Er det muligt at lave en skjult hængsel montering når lågerne ser sådan ud?



8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Om det er muligt kommer jo lidt an på hvilket værktøj du har. De moderne hængsler skal fræses et stykke ned i lågen, og det kræver søjleboremaskine eller lignende stabilt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har været i samme situation, men indså at der skulle fifles alt for meget og der var jo kun een chance, så jeg hev lågerne af og satte tre skydelåger op i stedet.


 

Når vi snakker hængsler af køkkenlåge-typen er der et utal af muligheder. Der er hængsler til de normale køkkenlåger, der sidder udenpå og hængsler til låger, der sidder indeni, ligesom meget kontorinventar. Og så er der også hængsler til overfalsede låger, som i dette tilfælde. Häfle eller Blum er nogle af de store indenfor hængsler. Om Ikea skulle ske at have nogle der passer ved jeg ikke.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

IKEA har dem til en fornuftig pris.

At dine nuværende låger er forsynet med anslag (læber) betyder intet. IKEA har stadig de rette hængsler.

Udfræsning til hængslerne foretages lettest med en overfræser.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Det lyder rigtig godt, det vil jeg kigge på - er det bare de almindelige køkkenlåge beslag fra IKEA?

Hos Ikea søger du på hængsler, Hvis du googler køkkenhængsler kommer der et utal af muligheder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

IKEA's beskrivelse på nettet er ikke optimal. Det bedste er at "se dem med fingrene", men de har med garanti det du søger.   


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis