Fejl ved lampe nr 2

Jeg har købt en halo track lampe skinne til at sætte to pendler op i. Pendel 1 hænger der og virker fint, men når jeg sætter pandel nr 2 på skinnen og tænder, så slår hpfi relæet fra. Jeg bruger 2 ikea trådløs led pærer, men skinnen burde kunne klare over 600watt så kan ikke se at de skulle være problemet. 

Hjælp! 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis HFI slår fra er det fordi der er en kortslutning mellem en fase og din jord. Dvs der formentlig er en fejl i adapteren du sætter i skinnen. Nærmere bestemt der hvor strømmen overføres fra skinne til adapter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej

Som Christian skriver er det en jordfejl, der er skyld i, at HPFI afbryder kobler ud. Jeg vil anbefale at tjekke alle samlinger igen. Har du 3 leder fra adapteren i skinnen ned til lampen? I så fald kan det både være i adapteren og i skinnen. Ellers er det med stor sandsynlig en korre fra ledning der rammer jordklemmen i adpateren eller du har byttet to ledninger.

Læs evt. denne guide, som godt nok er omkring montering af lampe i lampeudtag, men princippter et det samme i sådan en adapter. https://elbogen.dk/opsaetning-af-lampe/


wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis