Fuge mellem sandstone-trappetrin

Hejsa. Jeg har fået anlagt en terrasse der afsluttes med 4 trappetrin i sandsten/sandstone. De er af natur meget ujævne, så der er lidt variabelt mellemrum mellem hvert trin.

Jeg vil godt have fuget med en grå/mørk fuge imellem, altså en fast, beton-agtig fuge. Men hvordan griber jeg det an, så fuge materialet ikke bare "falder ned" mellem trinene? Jeg skal sådan set bare have fuget, så der er tæt mellem trinene både vandret og lodret, altså det behøver ikke være noget specielt tykt lag. Findes der en måde og et produkt, der gør den slags nemt/muligt?


Mvh. Simon

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sandsten bør ikke fuges med noget der er stærkere. Det udelukker cement, da du risikerer at sandsten revner. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg mener at man på bygninger fuger sandsten med ren kalkmørtel, netop som Rantzau skriver fordi ellers så er det sandstenen der springer/revner.

Men du skal jo have fyldt op bag ved trinnene med sand, så det kun er den yderste del af fugen der laves med mørtel. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg bliver ikke meget klogere på Sandstones hjemmeside, da traditionel sandsten ikke er forenelig med cement.

Du bliver nødt til at kontakte Sandstone ApS for deres påstand om deres frostsikre produkter.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Stenmel. Stoppes ned tørt og vandes. Så bliver det hårdt


 

Uldal: Tak, det vil jeg prøve!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis