gør det selv tag, er det en god ide?

Hej

Jeg står og skal have et nyt tag, men ved ikke om det er noget som jeg selv skal gøre eller skal jeg have nogle håndværkere til at lave det for mig. Kan det betale sig at lave sit tag selv? Eller er det bedre at få nogle håndværkere til det? Hvad er jeres erfaringer med at lægge tag? Hvilke materialer skal jeg bruge? Jeg har egentlig prøvet at læse meget op på det, for at have styr på det men det er lidt forvirrende synes jeg.  Jeg har også nogle venner der er håndværkere som nogenlunde ved hvordan at det skal sættes op og jeg har da også lavet en del hjemmeprojekter, men ikke så store opgaver som at lave et tag selv og tænker at der er meget der kan gå galt, hvis ikke man gør det ordentlig. Jeg har fundet en hjemmeside [SLETTET], hvor at jeg kan få materialerne til at bygge taget, men der er jo meget at vælge imellem. Kender i [LINK SLETTET]? er materialerne i orden?  Hvad jeg kan se, så leverer de ståltag der passer til mit tag, så det bare skal sættes op, har i prøvet det?

Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Charlotte. 

Jeg fornemmer ikke at du er håndværker, med forstand på tag. 

Jeg vil derfor fraråde dig at give dig i kast med det, uden at have en med godt kendskab til det, til at styre det. 

Som ikke håndværker er det ikke et gør det selv. 


Mvh. Christian M
 

Din egen løn skal jo ikke betales, så ja. Men som der skrives, er man ikke 100% i alt teori omkring sit tag, så skal man lade være. Jeg har selv lavet mit tegltag, og der er et par hovsa'er, men dem kunne en håndværker også have lavet. 

Hovsa 1, valg af undertag, skulle have valgt fast undertag (plader).

Hovsa 2, skulle have kælet mere for tæt konstruktion ved tagfod. Når vinden er i et bestemt hjørne, har jeg vind der kan nedkøle en bestemt skråvæg på første sal.

Pris for mit tag sortglaseret ler tegltag  dengang for 13 år siden alt incl. tagrender, zink på 2 karnapper, lægter, opretning ekstra isolering 73.000. Pris hvis nogen skulle lave det ca. 250.000. Købte selv et brugt HAKI stillads, som jeg solgte 4 mdr. efter for samme pris.

Man skal have styr på venner og familie når man laver sådan et projekt.  


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Lyder mest som et forsøg på at lave en reklame, så [NAVN FJERNET] får en bedre søgerating. 


Morten

Der var da underlig at både Charlotte Petersen, og Sarah Nielsen skal have nyt tag med stort set samme ordlyd.

Her er ordlyden fra Sarah Nielsen

vi er i gang med at skulle have lagt et nyt tag og er faldet over [SLETTET] men vi kender ikke rigtig til dem, men kan se at de har høje anbefalinger og de har jo over 25 års erfaring, så må de vel kunne noget, men er der nogen herinde som har brugt dem og som kan anbefale at få lagt tag på fra dem af? Vi ved heller ikke rigtig hvilken type tag som vi vil have, er det også noget som de kan hjælpe med? Hvad er jeres erfaringer med at få lagt tag på jeres hjem. Vi har ti tommelfingre, så vi er nødt til at skulle ud og have hjælp udefra. Men der findes jo så mange muligheder på internettet og hvem er det lige man skal vælge, for det er jo ret vigtigt at det er nogen som er dygtige og som sørger for at det er i orden.  Så er [SLETTET] et godt valg? Hvad siger i og hvad er er jeres erfaringer?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har slettet links i de indlæg og blokeret brugerne. De kan kontakte mig, hvis de er reelle brugere og få dem åbnet igen. 


Mvh. AllanE
Annonce

der er stadig firmanavne i tråden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Haha. Folk bliver da mere og mere kreative i forhold til reklame 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis