Strøm nok til gl. Savværk?

Jeg har et gammelt savværk jeg skal have tilsluttet men kommer i tvivl om jeg har strøm nok. Som I kan se på billedet, kræver den 248A i startstrøm. Jeg har kun 40A ind til bygningen. Hvad kan der gøres?

Kan jeg få denne motor op at køre med hvad jeg har, evt. via softstart ell. lign. Eller er det en ny motor der skal til?

Mvh.

Kasper

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De 248A i startstrøm bekymrer ikke så meget, men en driftstrøm på 38,2A er mere bekymrende, fordi du nok skal op på en forsikring på mindst 63A. Hvis du sætter en softstarter foran kan du måske få det til at virke, men har du ikke andet forbrug på de 40A?


fase

Jeg er ikke sikker på, at motoren kan starte op på en 40A sikring, som i øvrigt ikke findes som smeltesikring. Enten er det en 35A eller 50A. Det kan også være et motorværn, men det er kun til overbelastningsbeskyttelse, hvor stor er forsikringen så?


fase

det bliver lige til også ikke mere hvis der ingen belastning er på savværket ved opstart af motoren vil det nok lige kunne gå men ellers en softstarter på så burde der ikke være problemer .En softstarter  i den størrelse koster omkring 3500

S. Fabrin skrev den 07-05-2019 17:45:23

Jeg er ikke sikker på, at motoren kan starte op på en 40A sikring, som i øvrigt ikke findes som smeltesikring. Enten er det en 35A eller 50A. Det kan også være et motorværn, men det er kun til overbelastningsbeskyttelse, hvor stor er forsikringen så?

 en 40A sikring findes skam som en D02 sikring og som NH00 sikring  men er dog ikke særlig udbredt

Annonce

Kan du fortælle mig, hvor den kan købes? NH00 kan jeg finde men D02 kniber det med.


fase

En frekvensomformer kunne være lækkert, men det den koster også lidt i den størrelse. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis