Fugt ved sokkel- hvad skyldes det?

Hej

Jeg har bemærket at jeg tit har fugt i en kant nederst på soklen på et bestemt område ved huset.  Selv når det ikke har regnet.

Ved I hvad det kan skyldes?

Jeg har overvejet om det skulle være pga. Et utæt kloakrør, men ikke lige hvordan jeg finder ud af det. Soklen ligger ved indkørslen.

Jeg har kigget ned i brønden, men ved ikke lige hvordan det burde se ud.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ser ikke det store problem i det der. Kan det være mod nord, hvor solen sjældent når at tørre ud? Eller mod Vest hvor der kommer meget slagregn?

Hej

Det er mod nord, så det får sjældent sol. Jeg har fundet tegningerne frem. Jeg har tegnet med rød hvor der tit er fugt. Det der undrer mig er at jeg stort set aldrig ser fugt ved soklen, hvor jeg har tegnet med grøn, hvilket jo også er mod nord.

Det kunne godt være at der er noget med den kloak derinde. Så kontakt din forsikring og spørg dem om du er forsikret og om de vil kigge på det. Du kommer selv betale for kameraet i kloakken hvis det er tæt


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Da der er lavet kloak med cementrør, er nedløbsbrønden sikkert også. De har det med at knække i vandlåsen. Det kan være problemet.


 

Har du mod på det, så frem med spaden og grav ned til vandlåsen. Mærk om den er fugtig. 

Tag vandslangen og sprøjt vand ned i røret i en 10 min, imens du ser om det ryger ud fra samling eller hul i beton. 

Ps: Vandlåsen er dog langt nede under jorden, så mål lige afstanden og vurder selv, om det er noget du vil begive dig ud i. 


Mvh. Christian M
 

Annonce

Vil man kunne tjekke problemet ved at få en kloakmester til at sende et kamera ned i rørerne? Og hvad plejer sådan noget at koste?

Mere end en spade og et par timer. Desuden vil det være ultrasvært at se en revne i svanehalsen.


 

Mere end en spade og et par timer. Desuden vil det være ultrasvært at se en revne i svanehalsen. Forøvrigt tror jeg din husforsikring tager den.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis