Halogenpære spots vil ikke slukke

EDF
EDF
Postnr:
EDF EDF

Kære alle,

Vi har en række halogenpære spots i vores gange, som har virket fint de sidste par år. 

Normalt kan de dæmpes eller slukkes uden problemer. Nu vil de dog hverken slukkes eller dæmpes. De står derfor konstant på “dæmpet belysning”. 

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

På forhånd tak!

Mvh

Erik

EDF
EDF
Postnr:
EDF EDF

Tak for svaret. 

Er det en man selv må udskifte ? Og er det den der sidder i kontakten eller oppe på loftet ?

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Hvis du tænder og slukker dine spots på væggen, må dervære enten en drejeregulering eller fingertouch. Det er dæmperen.

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Dæmpere sidder der, hvor du tænder/slukker og regulerer lysstyrken.

EDF
EDF
Postnr:
EDF EDF

Super tak. Jeg har vedhæftet et billede af hvordan kontakten ser ud. 

Nogen der ved hvor en ny kan købes ?

På forhånd tak

EDF
EDF
Postnr:
EDF EDF

Nå - det løste sig selv. Der varen kontakt slået til som jeg ikke kendte. Når denne er til så kan de to andre lys kontakter åbenbart ikke bruges. :-)

mfrost
mfrost
Postnr: 9400
mfrost mfrost

Det tyder på at du har en korrespondance tænding med 3 afbrydere og den af afbryderne er Monteret forkert 

Imaster
Imaster
Postnr:
Imaster Imaster

Det er ikke en korrspondance afbryder du har.

Det er en kip tænding, jeg tror bare at der mangler en "fjeder" i den ene kontakt.

Når du trykker på afbryderen så burde knappen "hoppe" tilbage hvor den stod inden du trykkede. 

Der sidder nok en lysdæmper et sted og denne skal bare have en enkelt impuls for at tænde eller slukke og en lang impuls for at dæmpe.

Hvis der så mangler en fjeder i din afbryder og denne aktiveres så får lysdæmperen konstant en lang impuls og vil derfor dæmpe lyset og de andre afbrydere virker derfor ikke sålænge den "defekte" afbryder er aktiveret.

Vil du være med? Log ind for at svare.