Kommunen er ude efter min vandboring

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Går slangen ikke over i en hydrofor?

Paddington
Paddington
Postnr: 8543
Paddington Paddington

Det blå kabel går til en pressostat, der er ingen pumpe jeg kan se.

Slangen går i en hydrofor.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Så må du have en dykpumpe som sidder nede i boringen, og den må du gerne reparere eller udskifte hvis det bliver nødvendigt.

Søren O
Paddington
Paddington
Paddington Paddington

Er det så simpelt at slangen skrues af, og pumpen trækkes op? 

Det andet rør, som ligner noget vakuum forebyggelse, det går vel kun lige ned under låget?

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Ja, du løsner slangen og tager boltene i flangen ud, så kan du løfte pumpen op. Alt afhængig af hvor langt nede pumpen sidder, kan du få brug for kran/trefod og værktøj til at skille stigrøret ad.

fase
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Ja, det er ret simpelt. Udluftningen er lavet så der ikke kommer undertryk i borerøret når der pumpes vand. Jeg har, mens jeg arbejdede som smedesvend, været ude for en sænkning af vandspejlet i boringen på 15 m, når pumpen kørte i længere tid - pumpen sad 60 m nede i boringen.

Søren O
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Overdelen i det store rør skal skrues af, så kan det hele hives op. Det kan være en fordel at have prof hjælp til det. Er den adskilt og pumpen tabes ned i boringen så er den væk.

Det er set hos en lokal landmand hvor man tabte markvandings pumpen. Der blev fisket efter den med stålwire løkker og man fik også fat i den. Men kablet lå jo som en gummi rinkning over den nede i hullet, og den kunne ikke komme op. Der måtte man lave en ny boring ved siden af.

Da det var blevet gjort på en eller anden ansvars forsikring, fik manden fat i en større kran. Den kunne tage den op, og det var kun kablet der blev ødelagt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Paddington
Paddington
Paddington Paddington

Er der nogen måde at bestemme boringens dybde uden at åbne og pege laserafstandsmåleren ned?

Martin.v
Martin.v
Postnr: 6800
Martin.v Martin.v
Paddington skrev den 05-05-2019 17:41:36

Er der nogen måde at bestemme boringens dybde uden at åbne og pege laserafstandsmåleren ned?

De fleste boringer er registreret, mener det er på din.geo.dk der kan man finde mange informationer om ens grund, og hvis boring er registreret, så står eer måske også hvor dyb den er - ellers kan google måske hjælpe 😉

Paddington
Paddington
Paddington Paddington

Den er registreret i jupiter databasen, men der er ingen information ud over at den findes.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vandboring
    Lav-Have
  2. Vandboring
    Lav-Have
  3. Filter på Privat vandboring
    Lav-Hus
  4. Privat vandboring..
    Lav-Hus
  5. Tegninger fra kommunen
    Jura, reglementer og krav