isolering kvist

NielsChr
NielsChr
Postnr: 2610
NielsChr NielsChr

jeg er ved at udskifte nogle velux vinduer på 1. sal hvor der er 22 graders skåt tagpap tag med 300 mm isolering. jeg skifter dem ud med kviste jeg selv bygger. den lodrette kontruktion bliver i 120x45 regler.

hullet efter velux vinduerne er liger mellem 2 spær, og det ændre jeg ikke på

kvistens indersider (gips) kommer således til at gå umidelbart op på siden af spær.

på ydersiden af de lodrette regler havde jeg tænkt at sætte vandrette lægter 45x45 op således at vægtykkelsen / isolering kommer op på ca. 120+50 mm mm

uden på de vandrette lægter sætter jeg vindplader samt en liste til udluftning inden endelig beklædning.

170 mm isolering i alt burde vel være nok i en kvist - på sidevægge.

taget/loftet på kviste tænker jeg at bygge op med 245x45 regler dvs 2x120 mm isolering

min egen fornemmelse siger mig at dette vil være fuld tilstrækkeligt, men hvad siger I ?

hullet efter velux vinduer stødder op mod de indvendige loftsgibsplader hvor der naturligvis er dampspærre under gipspladerne - hvordan får jeg lavet en tæt “samling” med den nye dampspærre op langs indersiden af kvistens sidevægge (spær) og den gamle dampspærre under gipspladerne - jeg kan jo ikke rigtig komme til den gamle dampspærre....

kan jeg “fuge” den nye damspærre der hvor den støder mod den gamle/gipspladerne...hvis i forstår

hvilen fuge type bør man så bruge.

det skal siges at en del af grunden til at jeg skifter velux vinduerne ud er at den gamle dampspærre ikke var tæt og derfor gav kondens som nogle tider med specielt vejr gav udfordringer - den nye dampspærre skal derfor være i orden.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Isolering af kvist
    Lav-Hus
  2. Kvist
    Lav-Hus
  3. Isolering af kvist
    Lav-Hus
  4. Isolering mm.
    Lav-Hus
  5. kvist og isolering
    Lav-Hus