Røggener fra stikkontakter

Der siver tobakslignende røg fra stikdåser ind i mit almennyttige rækkehus. Hvad kan man gøre?

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Træk stikkontakten ud, smid noget akrylfuge ned i elektrikerrøret så det bliver tæt, hvis det er disse der bærer på det "træk" der bærer røgen.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Du må for alt i verden ikke bruge fugeskum! 

Jeg var engang ude ved en kunde, hvor man tidligere havde haft problemer med, at der trak kold luft ud omkring stikkontakterne. Dette problem havde man så løst ved at fylde forfradåserne op med fugeskum! Det var ikke fedt, at skulle skille de installationer ad igen!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

for resten fandt jeg en gabende hjørnesamling ved fodpanelerne, hvor det også røg. Hvordan hænger det sammen med stikkontakterne? 

millemini skrev den 01-05-2019 22:27:56

Da røgen kommer fra stikkontakterne, kan den vel stamme fra alle rækkehusene i min blok?

 Du har formentlig en gruppetavle, som hører til din lejlighed. Den gruppetavle er forbundet til din måler med et kabel. Derfor kan der ikke komme røg fra andre lejligheder ud af dine stikkontakter. Kan du se røgen?


fase

usynlig røg, nok tobaksrøg, er ikke-ryger

boligen er et rækkehus, 2 nabohuse, mange huse i samme blok, 

Dine el installationer hænger ikke sammen med naboens. Men kommer der røg ind i muren imellem husene kan det naturligvis også komme videre ind til dig. Det kommer også ved fodpaneler, så det tyder på at det er fra muren. 

Ved du om naboen ryger ?



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis