Mal badeværelsesfliser

Hej 

Jeg har et hus fra 1960'erne der har nogle brune fliser på gulvet. Vi vælger ikke det store renoveringsprojekt endnu så jeg kunne godt tænke mig at starte med at male dem. 

Har I nogle erfaringer med hvilken maling der er bedst at bruge på badeværelsesgulv?

Mvh og tak Iben 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Ja, det er en mulighed. F. eks med epoxyharpiks

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Man kan godt male fliser, men det er ikke just anbefalet at gøre det i bruseområdet.- Og ellers skal man nok rigtignok ud i noget epoxy af en art.

En anden ting i kunne overveje er microcement. Det er en form for indfarvet spartelmasse der ligner beton, som man smører på i et par mm's lag. Fordelen er at det lægges ovenpå fliserne som de er, og så kan det fås i flere forskellige farver. Jeg ved at bl.a. Conteco og KABE (har vist skiftet navn til Detale CPH nu) laver typer der er velegnet til vådzoner. Nu har jeg personligt aldrig lavet det på et gulv (ville ellers gerne), men jeg har det dog (KABE) på én af mine vægge, og der var det overraskende nemt at arbejde med. Så måske det var noget? 

Det ser således ud:


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også