Lille firkantet murerbalje - hvad hedder den og hvor fås den?

Jeg havde engang sådan en lille sort plastic-murerbalje på måske 20-30 L. Den var firkantet og lav i højden. Størrelsen var så der lige kunne være en enkelt pose portland-cement i.

Hvad hedder denne type balje/kar? - og hvor køber man dem?

Jeg har søgt på murerbalje er og finder kun de typiske store på ca. 65-85 L i firkantet.

Det som var smart med den lille var, at den var god at lægge en sæk cement i, så man ikke spilder omkring posen, når man tager fra den.


Jeg havde engang sådan en lille sort plastic... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det var fruen der fandt baljerne hos Onkel Harald. De måler D30xB33xL70.

Du kan ikke altid finde hvad du skal bruge på nettet. Husk at det er de samme 100 varer alle byggepusherne reklamerer med.

Jeg tror det er tæt på 95% af lækkerierne jeg har fundet gennem årene, som er fundet i alverdens kroge som for længst er glemt af gud og hvermand.

Bruger du udelukket nettet, går du glip af mange gode tilbud.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rantzau, jeg tror du, og jeg er fra en generation, som, når vi var i byggemarkedet for at købe en bestemt ting, lige kikkede os omkring for at se, hvad der ellers var af "nyheder" bare sådan for nysgerigdedens  skyld. I dag kan man tilsyneladende kun købe ting på nettet, og findes det ikke der, så spørger man f.eks. her på lav det selv. Det er også OK, at spørge på lav det selv, og jeg svarer også gerne efter bedste evne.


fase
S. Fabrin skrev den 30-04-2019 13:14:46

Rantzau, jeg tror du, og jeg er fra en generation, som, når vi var i byggemarkedet for at købe en bestemt ting, lige kikkede os omkring for at se, hvad der ellers var af "nyheder" bare sådan for nysgerigdedens  skyld. I dag kan man tilsyneladende kun købe ting på nettet, og findes det ikke der, så spørger man f.eks. her på lav det selv. Det er også OK, at spørge på lav det selv, og jeg svarer også gerne efter bedste evne.

 Det gør jeg skam også. Det med at se, om der er nogle interessante ting i butikken. Og det har jeg netop gjort. Jeg har i over et år kigget efter disse baljer i de forskellige markeder, jeg har været i: Harald, Bauhaus, Jem&Fix - og har desværre ikke fundet dem. Derfor jeg spørger her.

Det er også fint, at du spørger her. Nu var mit svar ikke møntet specielt på dig, men ment som en generel betragtning, hvor svaret findes af andre, som lige laver et opslag på min ven Google, og inden for mindre end et par minutter finder en løsning. Dine baljer findes måske slet i handlen mere, fordi efterspørgslen var for lille. Jeg opbevarer min cement i den sæk, det blev leveret i, godt tillukket og hævet lidt fra gulvet. 


fase

Jeg kan sagtens følge dig Fabian.

Problemet med byggemarkeder er, at det er regnedregnene der bestemmer udvalget. De varer med mindst omsætning ryger ud af sortimentet. Resultatet er et stadig snævert udvalg. 

At udvalget findes i flere varianter gør ikke sortimentet større - det er bare mere af det samme. Eneste forskel på de forskellige byggepushere er prisen.

Nogle af regnedrengene må have stødt hovedet. Senest så jeg tomme hylder med el artikler i Silvan. Til gengæld var der en ny stander med bland-selv-slik. 

Det var så sidste gang jeg kom i Silvan.

Hvad gør man så? Vores ven Google styres bare af nogle andre regnedrenge der tror de ved hvad vi søger.

Eneste mulighed er at lette sit korpus og fysisk lede efter lækkerierne.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Rantzau skrev den 01-05-2019 05:32:55

Nogle af regnedrengene må have stødt hovedet. Senest så jeg tomme hylder med el artikler i Silvan. Til gengæld var der en ny stander med bland-selv-slik. 

Det var så sidste gang jeg kom i Silvan.


Enig. Silvan er en sørgelig butik. Dårligt udvalg af varer, ikke-konkurrencedygtige priser, en hjemmeside med en elendig søgefunktion og så har de et motto "vi gør det selv selv", som skulle antyde, at man kan få hjælp og vejledning fra de ansatte som så selv skulle vide lidt om gør-det-selv. Det motto lever de ikke op til. Langt fra. For det første bliver der færre og færre ansatte, hvilket betyder at det er næsten umuligt at få fat i nogen. For det andet, er der ansatte i stigende grad noget der ligner studerende og ungarbejdere der aldrig har haft en hammer i hånden.

Jeg er også kommet i Silvan for sidste gang - medmindre de tager sig gevaldigt sammen og retter op. Men det tvivler jeg desværre på.

Ærgerligt, fordi Silvan var for 20-25 år siden en ganske fin butik.


 

Den primære grund til jeg kom i Silvan, var deres sene åbningstider. Fagkundskab er nærmest ikke eksisterende, hvor jeg har haft endeløse diskussioner om farver og lak, deres egenskaber og anvendelse. Desuden har vi bestemt ikke samme opfattelse af højglans.

Også Johannes Fog som tidligere havde et velassorteret sortiment er underlagt regnedrengenes tyranni. Eksempelvis føres bejdse ikke mere, fordi der ikke sælges nok.

Træ handler jeg på savværkerne, og forbrugsvarer som søm og skruer køber jeg i jem&fusk. Butikschefen i Kokkedal er effektiv. Restordrer skaffes punktligt til tiden.

Alt det løse køber jeg hovedsagelig i Stark hvor jeg har forhandlet mig til en fornuftig rabat.

England holder stadig skansen. Der er udvalget enormt og de har omfattende muligheder for at handle på nettet.

Det samme gælder Spanien og Portugal, men nethandlen er ikke der så udbredt de virkelige interessante steder. 

Sidst jeg var i Barcelona, kunne jeg have fyldt en flyttevogn med skatte som ikke har været tilgængelige i Danmark i årtier.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 01-05-2019 09:40:07

England holder stadig skansen. Der er udvalget enormt og de har omfattende muligheder for at handle på nettet.

Det samme gælder Spanien og Portugal, men nethandlen er ikke der så udbredt de virkelige interessante steder. 

Sidst jeg var i Barcelona, kunne jeg have fyldt en flyttevogn med skatte som ikke har været tilgængelige i Danmark i årtier.

 Kan du dele nogle links til hvor du handler i disse lande?

Øh! ... som jeg skrev er det nødvendigt at "se tingene med fingrene"   Hvad søger du? 

Ombyggede victorianske gaskomfurer, godt gemt i nederste kælder med et tommetykt lag støv, eller nyeste bling bling?

... eller vil du tømme de glemte portugisiske lagre af art nouveau fliser? 

Du kan ikke forvente at sidde og fise husleje af i sofaen og forvente alt bliver serveret. Det har taget mig det meste af mit voksenliv at opbygge et personligt netværk der aldrig kan opnås via nettet. 

Nettet er til standardvarer og krejlere. Den personlige kontakt skaffer "bukkevarer". (Bukkevarer er de skatte som kun kan skaffes via personlig kontakt fordi de er gemt lidt af vejen).

Et godt sted at begynde er at besøge genbrugslagre for byggematerialer, auktioner og loppemarkeder, men du er nødt til at møde personlig op for at opbygge netværket.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 01-05-2019 19:24:44

Øh! ... som jeg skrev er det nødvendigt at "se tingene med fingrene"   Hvad søger du? 


Tjah, nu skriver du jo selv:

"England holder stadig skansen. Der er udvalget enormt og de har omfattende muligheder for at handle på nettet."

Så ville det da være rart at have nogle links til gode steder at handle i disse lande. Det er ikke fordi jeg mangler noget specifikt nu, men det er jo godt at have flere steder at kigge. Nu har jeg jo lige købt en ny skruemaskine. Her kunne det måske have været relevant at kigge på det engelske marked også.


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis