Lille firkantet murerbalje - hvad hedder den og hvor fås den?

Jeg havde engang sådan en lille sort plastic-murerbalje på måske 20-30 L. Den var firkantet og lav i højden. Størrelsen var så der lige kunne være en enkelt pose portland-cement i.

Hvad hedder denne type balje/kar? - og hvor køber man dem?

Jeg har søgt på murerbalje er og finder kun de typiske store på ca. 65-85 L i firkantet.

Det som var smart med den lille var, at den var god at lægge en sæk cement i, så man ikke spilder omkring posen, når man tager fra den.


22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De runde murerbaljer har man i forskellig størrelse fra 45 liter  og murer spand kan også købes i stor størrelse 20 liter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Onkel Harald have dem på tilbud for et par uger siden. Butikken i Helsingør havde dem i rå mængder, og jeg mener at have set tilsvarende i jem&fusk. 

Du oplyser ikke hvor du bor, men kontakt eventuelt butikschefen fra jem&fusk i Kokkedal. Han er hurtig til at skaffe varer hjem og kan på stedet oplyse leveringstidspunkt.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ev elmand skrev den 29-04-2019 22:48:30

De runde murerbaljer har man i forskellig størrelse fra 45 liter  og murer spand kan også købes i stor størrelse 20 liter.

 Ja, det er nemt at finde runde baljer, men nu er det jo netop firkantede, jeg er på udkig efter.


Rantzau skrev den 30-04-2019 04:39:27

Onkel Harald have dem på tilbud for et par uger siden. Butikken i Helsingør havde dem i rå mængder, og jeg mener at have set tilsvarende i jem&fusk. 

Du oplyser ikke hvor du bor, men kontakt eventuelt butikschefen fra jem&fusk i Kokkedal. Han er hurtig til at skaffe varer hjem og kan på stedet oplyse leveringstidspunkt.


Jeg har ikke set dem i Harald eller J&F. Sikker på at de er firkantede og i små størrelser? De har nemlig masser af de store baljer i firkantede, men ikke små firkantede. Eller også er det fordi de hedder noget andet end murerbaljer og derfor ikke kommer frem når jeg søger på det.

finder da massere på google, når man googler firkantet murbalje, hvad med den her https://www.biltema.dk/byggeri/murerarbejde/murerspand/murerbalje-2000019609

eller kig her. 

https://www.google.dk/search?q=firkantet+murerbalje&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwik6YvojffhAhUNKFAKHVzxAJEQ_AUIDigB&biw=1920&bih=947#imgrc=vdw3W89vtVfxvM:

Annonce

Lennart: Jep - de var rektangulære og i små størrelser. Jeg købte et læs som passede perfekt til en sæk cement hos Onkel Harald i Helsingør. Om det er præcis dem du efterlyser kan jeg jo ikke afgøre, men prøv i butikkerne.

Helsingør havde dem som sagt i rå mængder. Det skulle være mærkeligt om de er udsolgte.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 30-04-2019 08:40:26

Lennart: Jep - de var rektangulære og i små størrelser. Jeg købte et læs som passede perfekt til en sæk cement hos Onkel Harald i Helsingør. Om det er præcis dem du efterlyser kan jeg jo ikke afgøre, men prøv i butikkerne.

Helsingør havde dem som sagt i rå mængder. Det skulle være mærkeligt om de er udsolgte.

 OK.

Ved du, om de hedder noget bestemt (andet end murerbalje) når de er små?

Deres hjemmeside har kun store firkantede:

https://www.harald-nyborg.dk/10150/spande-og-baljer



Hvis du kikker rigtigt efter, så er der en på 40 L i Biltema, det kræver blot at du ruller lidt ned på siden. Målene er ikke opgivet.


fase
S. Fabrin skrev den 30-04-2019 10:02:26

Hvis du kikker rigtigt efter, så er der en på 40 L i Biltema, det kræver blot at du ruller lidt ned på siden. Målene er ikke opgivet.

 

OK, jeg kan godt se, at der er en 40 L. Men den type, jeg tænker på har lave kanter. Dvs. den ligner i størrelsen en cementpose som ligger ned. Kanterne er nok 20-25cm høje, maks.

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis