Lampeudtag virker ikke

Hej LDS

Jeg er netop igang med at sætte nye køkkenlamper op. Efter tilslutning er der desværre ingen lys. Jeg tror derfor kampeudtaget er i stykker? Følgende observationer har jeg gjort mig:

- Tjekket alle sikringer i sikringsskabet er OK.

- lampeudtaget har tidligere virket

- ledningerne blå og brun er forsøgt på flere kombinationer, de sidder dog nu præcis som de gjorde da det tidligere virkede.

- vi har haft sprunget nogle sikringer ved elarbejde inde i stuen, i mellemtiden. Kan dette påvirke noget?

- stikkontakten ved sluk og tænd virker

Jeg vil meget gerne have ideer der kan løse problemet?:)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må have fat i et multimeter så du kan måle om der er spænding i lampeudtaget.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Har du prøvet kombinationen N og M2? Prøv at sætte ledningerne i en stikkontakt, og se om der er lys i lampen. Der kunne være fejl i lampen. Du kunne også tage en fatning med en pære og montere det. Når du så har fundet de to ledninger, som giver lys i lampen, har du ledningerne, som dine lamper skal forbindes til. Hvis det så ikke virker, er fejlen i dine nye lamper.


fase

Ikke nødvendigvis. Hvis der ikke er spænding i lampeudtaget må du skrive igen. Husk nu at tænde på afbryderen.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Alle kombinationer er desværre prøvet. Også med ny ledning og anden lampe/fatning/pærer. Lamperne jeg er ved at hænge op virker også i et andet udtag. Jeg kan derfor simpelthen ikke fordtå hvad der er galt.

Stikkontakten under virker også. 

Og hovedafbryderen er naturligvis tjekket

Prøv at skrue lamteudtaget ud af væggen, og se om ledningerne sidder ordenligt på bagsiden. Hvis en af dem sidder løst, så kan det være den har flyttet sig i forbindelse med at du har arbejdet med terminalerne på forsiden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis