Afløb varmegenvinding

Hej 

Hvad rør/slange har i lavet jeres afløb til varmegenvindings unit i? Og hvordan har i frostsikret det? 


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

nok ikke lige den bedste løsning, men jeg har brugt en 3/8” vandslange i en god armeret kvalitet og denne er ført til køkkenets kloakafløb.....ved ikke om det er den bedste/rigtige måde, men det fungere fint..

Man kan vel ikke føre det ud til det fri ?, jeg tænker man kan risikere at kondensvand fryser til om vinteren og derved ikke kan løbe bort - der er årssgen til at mit går til indvendig kloak

Vores går også i afløb i gulvet i teknikskabet. Så vidt jeg ved finder de fleste anlæg selv ud af at blæse varm luft hen for at tø det op hvis det fryser til. Men hvis afløbsrøret ligger i isoleringen bør det vel heller ikwke fryse til?

Jeg har brugt alm plastslange fra loftet og til gulvafløb i teknikskab.


Byggemandbobber skrev den 30-05-2019 20:59:14

Vores går også i afløb i gulvet i teknikskabet. Så vidt jeg ved finder de fleste anlæg selv ud af at blæse varm luft hen for at tø det op hvis det fryser til. Men hvis afløbsrøret ligger i isoleringen bør det vel heller ikwke fryse til?

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Hvor har du læst det? 

Derimod, hvis der skal vandlås på afløbsslangen, hvilket der skal fordi der skal være undertryk i aggregatet, så vil der ikke kunne blæses varm luft gennem afløbet.

Men det kan være det ikke er alle aggregater...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Synes det står i manualen, skal lige se om jeg kan finde det imorgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis