Elektra Beckum spånsuger motorkul

Min trofaste spånsuger er pludselig holdt op med at virke - motoren staller eller drejer langsomt rundt og bliver varm. Mit gæt er, den trænger til nye kul - men hvor får jeg fat på dem?

Jeg har søgt på motortype: AB 37

På maskinens typenavn: SPA 1000

På maskinens serienr.: 13.002

Men jeg kan intet finde. Det er måske ikke så underligt, da den er fra 1991 - omvendt har jeg svært ved at tro på. kullene ikke findes, for der er bygget tusinder af de her spånsugere.

Hvis nogen har et godt råd til at finde reservedele til sådan en gammel svend, vil jeg blive taknemmelig.


Jeg laver bare cool ting ud af døde planter :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Der er næsten helt sikker ikke kul i den motor. Er den på 230 v så er det sikkert kondensator, Den lille runde beholder der sidder på siden af motor eller inde i klemkasse.

Er den på 400 v er det en fase der mangler.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik - takket være dit svar, kom jeg på sporet af en tysker, som havde haft samme oplevelse - og fandt ud af, at det var tænd/sluk kontakten, som var defekt i stedet - det ender med, jeg kan reparere min spånsuger for en 20'er - og det er jo ikke så ringe endda efter 28 års tro tjeneste.

Vh.

Lars


Jeg laver bare cool ting ud af døde planter :)

Dine symptomer tyder stadig på kondensator og den koster ikke meget, så det helt sikker betale sig. Du skal aflæse data på siden af den. Det er ikke specielt for den suger.

Prøv at afmontere den ene ledning fra kondensator så den ikke er aktiv, og se om det ændrer noget på sygdoms billedet.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis