Lugt af kloak fra afløb i bad

Afløbet i min brusekabine lugter på trods af at jeg har renset det. Jeg kan se at vandlåsen har et hul, hvor det ligner at der skal sidde en prop, men jeg kender ikke til denne type vandlås, og kan ikke finde noget om den på nettet. Er der nogen der ved hvad systemet hedder, så jeg eventuelt kan finde en prop til den (hvis der altså overhovedet skal være en)?

Så vidt jeg kan se løber vandet ved siden af og op under det hvide plastic og danner på den måde en vandlås (tror jeg).

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En vandlås virker på den måde at der altid står i vand i den , så den lukker af for kloak lugten , det er ligesom om der mangler noget her..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 25-04-2019 22:49:45

En vandlås virker på den måde at der altid står i vand i den , så den lukker af for kloak lugten , det er ligesom om der mangler noget her..................

Som ny bruger ved jeg ikke om jeg skal tolke på dit brugernavn, men dit indlæg svarer i hvert fald ikke rigtigt på mit spørgsmål.

Du har en vandlås uden vand i , det er dit problem , det er svaret på dit spørgsmål......

 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Der skal selvfølgelig være vand i vandlåsen for at undgå kloaklugt.

Er der tilsluttet andet afløb til gulvafløbet - f.eks. en håndvask? Hvis udløbet fra f.eks. en håndvask udmunder over selve vandspejlet (vandlåsen), så kan det være afløbsrøret mellem håndvask og gulvafløbet der lugter. Her vil kogende vand i håndvasken sikkert hjælpe. Hos mig selv renser jeg røret med kloakrenseslangen til min hobby højtryksrenser.


Søren O
karl smart skrev den 25-04-2019 23:46:48

Du har en vandlås uden vand i , det er dit problem , det er svaret på dit spørgsmål......

 

 Der er skam vand i. Men lugten kan komme op fordi der er et hul, hvor det ligner at der mangler en prop. Jeg har uploaded en video hvor du kan se at vandet strømmer ind i vandlåsen (det bevæger sig i hvert fald).

https://drive.google.com/file/d/15nyLYSQ0BhC65XqobJEzEeBqhUz764Kx/



Søren O skrev den 26-04-2019 06:31:18

Der skal selvfølgelig være vand i vandlåsen for at undgå kloaklugt.

Er der tilsluttet andet afløb til gulvafløbet - f.eks. en håndvask?

Tak for din besked. Nej, der er ikke forbindelse til håndvasken så vidt jeg kan se. Jeg kan dog se at vandet bevæger sig helt nede i afløbet (under vandlåsen), når jeg trækker op i toilettet.

Annonce

Jeg har lige snakket med en VVS-ekspert, der sagde at det er et gammelt vandlås system, og at man ikke længere kan få propper til den. Hullet bruges til at rense afløbet. Til at dække for det anbefaler han at lukke det til med noget silikone, og hvis der opstår problemer der kræver en rensning af afløbet, må jeg bare skære det af silikonen af og sætte noget nyt på efter rensning.

Din egen observation er korrekt, der mangler en prop.

Måske du kan bruge en bundprop fra et børne badekar eller en elektricker prop.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis