Revner i betonmur

Hej. Jeg bor i et unic 119 typehus fra 1969.( det med de blå klapper ) . Problemet er, at der er revner i udvendig mur, der vist ikke er bærende. Jeg har malet den ca. Hver femte år, og hver gang bliver revnerne synlige igen efter 2 år.

Kan jeg armere den med kraftig glasfilt og male, eller

Skal jeg pudse den op med fliseklæber og  Armeringsnet . Eller? 

Gode forslag modtages


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Armeringsnet eller fiberforstærker mørtel ville måske være en ide. 


Ask

Du skullemåske kontrollere kontaktpunkter mellem plasttaget og muren. Jeg er overbevist om, at der trækker fugt ned ovenfra. Det bedste var nok at hugge pudsen af, rep revner og pudse om med net under. Og så jo lige rette utæthederne bag spæret.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Tak for forslag

Revnerne er ikke vokset - de har været ens de  30 år , vi har boet i huset. Jeg mener problemet er kosmetisk, så derfor vil jeg helst ikke ofre 20000 kr på en udbedringen. Bagsiden af muren (mod nabo) er uden revner. Kan man lime en plade på ? (Jacoboard eller vådrumsgips). 

Revnerne er ikke kosmetiske. Selv på foto kan man se, der kommer fugt ud af dem. Selvfølgelig kan du skrue hvide, glatte eternitplader op og dække, men du har stadig et issue med det kliktag. Jeg kan se, det trænger til afrensning lige på murkronen. Der ophober sig fugt.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også