Pris på silo med funktionsmørtel (evt alternativ løsning?)

Hej

Hvor meget mørtel skal der anvendes per mursten? 1 kg/mursten? Vores fremtidige hus skal fuldmures og kommer formentlig til at indeholde omkring 30.000 mursten.

Er der nogen der har erfaring med priser på en farvet funktionsmørtel leveret i en silo? Jeg syntes ikke jeg har kunne finde priser nogen steder.

mvh Henrik

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du har valgt mursten så ringer til f.eks. weber og får tilbud på funktions mørtel og leje af blandeanlæg. Mørtelen skal nemlig passe til murstenen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Forbruget er ca 1 kilo tør mørtel pr mursten, men hvis du vil bruge silo mørtel er det ikke så meget forbruget der giver prisen. Det er omkostningerne på levering og leje af silo og måske blandeanlæg. Spørg teglværket hvilken mørtel de anbefaler.  Det  er mørtel med "pant" hvor du betaler en mega pris for panten.  

I gamle dage fik man bare bagtippet et læs bakkemørtel fra mørtelværket og blandede det 1:8. Men uha den går ikke mere, i dag kan murerne rode sig ud i alverdens problemer hvis de enten bruger forkert mørtel, eller syrer på en sten der ikke må syres (mangan holdig)  . Hvis der er mangan i stenene og de bliver syret, ser man det helt tydeligt da der kommer noget farvet udslet der ikke kan fjernes og ser forfærdeligt ud. 

 Når det så ikke må syres bliver der et lettere gråligt islæt på murstene som kunden så brokker sig over og man ikke kan få af fordi man ikke må syre ,I kan bare mure "rent" siger kunden, problemet er bare at fugen skal trykkes og og enten forsigtigt børstes eller køres over med rent vand og og en vaskesvamp, og det er i den proces at det grå slør opstår.

Det er derfor at jeg i 22 år ikke har rørt en mursten og kun lagt fliser. Det er bare så eget mere enkelt selvom kravene til alverdens ting også på dette felt er accelereret noget. 


km
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis