Vaskemaskine slår relæ fra.

Hej alle. 

Min vaskemaskine drilleri min strøm. Jeg har brugt vaskemaskinen i halvandet år uden problemer og husejerne før også. Nu er den begyndt at slå relæ fra. 

Vaskemaskine kan starte, kan vaske alle vaske, kan centrifugere, varme vandet op, men den kan ikke færdiggøre programmet, lidt før den er slut tager den relæ, ikke sikringen. 

Engang imellem kan jeg kører et centrifugerings program igennem uden relæ går. 

Jeg mistænker dørlås, men som jeg selv kan finde frem til burde maskine så slå fra når den startes. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis relæet slår fra er der en overgang imellem jord og fase.

Jeg forstår ikke din sidste sætning.

Dørlåsen får kun spænding når den låser op. Og det kan den jo kun når programmet er ovre og du trykker på knappen.

Så den kan godt pumpe ud, uden at relæet slår fra. Det rareste er når fejlen er kontinuerlig...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nej, lågen låses når du trykker lågen i. Det bruger den ikke strøm til. Hvis relæet ikke slår fra når du klikker på knappen for lågeåbning, så er det ikke der fejlen ligger.

Det kan være svært at finde fejlen når den ikke er kontinuerlig. Jo flere informationer og afprøvninger fra dig kan hjælpe.

Når du siger at du kan gennemføre en centrifugering, nogen gange, så har du allerede indkredset problemet lidt. Dvs den slår nogen gange fra på et meget lille program. 

Du kunne sætte en program igang og holde dine øjne på maskinen for at finde ud af hvor præcist relæet slår fra. Er det når den begynder at opvarme vandet, eller når den er færdig med det. Eller er det når den begynder at pumpe vand ud, eller når den er færdig. Er det når den lukker vand ind, osv osv.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Du skriver ikke om maskinen når at pumpe vandet ud af maskinen før relæet går, men jeg formoder at den gør, fordi du nogen gange kan færdiggøre en centrifugering. Men prøv at indkredse hvor i programmet det går galt. Start med at fokusere på udpumpningen selv om den nogen gange kan færdiggøre en centrifugering.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis