Kuldebro ifm. tilbygning - go eller no go

Hej LDS'ere

Jeg er i gang med planlægning af en tilbygning.

Tilbygningen støder op imod en bygning, som har forskudt sokkel på 20 cm.

Det betyder at jeg får en 20cm høj kuldebro som er 3 meter lang.

Er der nogen som vil kloge i hvor slem den bliver? Kan der laves noget forsats væg eller opsættes varmvæg plader? - og er det en ordenlig løsning?

Eller er det et no go, som jeg skal holde mig fra, og i stedet lave en løsning som tager højde for den forhøjede sokkel, så kuldebroen helt undgås?

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan den fjernes så fjern den, kuldebroer har det med at give skimmel på sigt.....

Er det ikke ind til det gamle hus. altså en opvarmet del af huset ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er op imod en garage.

Det er ikke så meget den del jeg er bekymret for. Det er mere den del af soklen til højre som er ude i det fri. Herfra er der kun væggens tykkelse (35cm) imellem hård vinterfrost og indendørs. Soklen er jo ret massiv, og jeg frygter at den kan trække så meget kulde med sig, at den får den varme indendørs luft til at fortætte med fugt og skimmelsvamp til følge...

Men jeg er usikker på, om min frygt er uden grund.

Hvor kold bliver soklen på indersiden fx ved en udendørs temperatur på -10 grader?   

Nå sådan. Ja den bliver jo ret kold hvis der ikke tilføres varme, fra rummet. Det kan sagtens gå galt hvis du f.eks. har et møbel eller skab i hjørnet.

Det er jo en kendt fejl at man glemmer flamingo strimmel i dobbelt muren ved vindue. Der skal bare hænge et hold gardiner så opstår der skimmel svamp.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ja, lige præcis.

I teglmuren har jeg naturligvis tænkt mig at skære lodret igennen stenene, så jeg ender med en 30mm bred rille, hele vejen igennem som skal fyldes med en strimmel flamingo, for at bryde kuldebroen i muren.

Jeg kunne jo gøre det samme ned igennem soklen, nok ikke hele vejen igennem soklen, men måske det ville hjælpe tilstrækkeligt...

Vil det være ok at lave en løsning, hvor vi støber efter den højeste sokkel på garagen? Altså til højre for døren.

Det vil jo så betyde at soklen og gulvet bliver støbt op over murstenene, på venstre side af døren.

Det vil eliminere kuldebroen, og jeg skal så finde mig i at få et par trin ned til garagedøren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis