Hvad kan/ og må min udlejer ?

Jeg har alid boet enten i ungdomsbolig, eller i til leje hvor mine for ældre ejede det. Vi fandt ud af det sammen. Fx Hvis huset skulle males, så sagde han jeg giver malingen hvis i maler det - og det gjorde vi så ;)

Men nu er jeg i en "Almen-nyttig lejlighed" - da konen skred - så der er jo lidt nogle andre regler. 

For at gøre et meget lang forklaring kort ;

Jeg har fået et brev om at "egendomsinpektøren" vil ind og se "lejemålets tilstand".  JEg har har boet her i 3½ år så lidt slid er der vel på vægmalingen og gulve osv ? Men ikke i noget nævnreværdif tilstand.

Det undrer mig så også at denne så ikke gjorde dette men der alligevel forgik bygningsarbejder (nyt badeværelse), hvis det er fordi de vil tjekke for råd i vinduer eller lign ?

Eller leder de efter en grundt til at smide mig ud ? Jeg er ellers en stille og rolig lejer, god nok er jeg ryger, men jeg bor øverst, og en stor del af året er jeg slet ikke i lejligheden (men betaler altid husleje til tiden naturligvis)

Så er det normalt for lejebolige med sådan en "inspektion" hvert 3.  eller 5. år ? Kigge de så også¨under sengen mon ?

Der er som sagt ikke angivet nogen specifikgrund udover at man vil se "tilstanden af lejelmålet".


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ik anden gang du opretter dette emne? 


Mvh. Christian M
 

Se https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/223926

Ring til administrator og hør hvad de vi se på. Ingen grund til at have søvnløse nætter over det.

Hvis du er interesseret i lejelovens regler, så spørg her - der er nogen som ved en del om det:

http://www.boligdebatten.dk/generelt-lejeboliger/

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Christian M skrev den 23-04-2019 12:05:47

Er det ik anden gang du opretter dette emne? 

Tredje.


Feuer... tag det nu helt roligt. Og som jeg skrev tidligere: hvorfor ringer du ikke bare til dem for at få svar på alle de spørgsmål som du stiller os? Der er ingen grund til at tro at de ikke vil være behjælpelig med at svare dig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tja.. eller også er der en grund, til at spørge så mange gange.. hvorfor blande sexlegetøj m.m. ind i en af de tidligere tråde?  hvad er problemet egentligt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Feuer, der er jo ingen grund til nervøsitet. Du har fået renoveret dit badeværelse, og nu vil man se om renoveringen er lavet som det er forventet. Om du gemmer en nullermand under sengen er fuldstændig ligegyldigt. Gå nu bare ned til viceværten og spørg, hvad det drejer sig om. Han bider ikke hovedet af dig.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også