Højtryksrenser: slangen vil ikke sidde fast i pistolgrebet...

Det her er lidt underligt, men jeg fik højtryksrenset cirka halvdelen af min teresse, da slagen pludselig ikke ville sidde fast i pistolgrebet længere. 

Det er en tre år gammel Nilfisk, så jeg piller de 8 skruer af, der sidder på pistolgrebet-håndtaget, fordi slangen fæstnes ved, at den sidder i spænd mellem to små metal spænder. 

Jeg tænkte, at de to spænder nok ikke leverede det samme spænd, som da den var ny, så jeg piller dem af, og trykker dem hård sammen med en tang, så de klemmer hårdere og samler grebet igen. Men det virker bare ikke.

Jeg giver op og køber et nyt pistolgreb til ca. 300 kr., (det på billedet), for så er den jo fikset ik'? Nope, her til formiddag skulle jeg tage den anden halvdel af teressen, det gik jeg ud fra, at jeg nemt kunne med det nye greb, men slangen kan heller ikke holde fast i det nye greb. Det ender i våde bukser...

Jeg fatter det ikke, for slangen er bare et stykke messing med en slags krave/modhage. Den grønne o-ring virker ikke som om, den er for gammel eller noget, men det er muligt, at jeg tager fejl, så det er nok det næste jeg forsøger mig med. Er der nogen, der har prøvet noget lignende? En ny slange er dyr... :-/

Det skete ud af det blå. Jeg afbrød kun arbejdet (der var beregnet til 5 timer), fordi slagen ikke ville sidde fast. Nu har jeg så brugt mine 5 timer, men arbejdet er kun halv færdigt... skal jeg virkelig lukke ferien med at skuffe min kone...?


Det behøver ikke altid være lige.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er dysen stoppen, så kunne det måske være derfor, hvis der ikke er vandflow gennem systemet bliver trykket måske for højt.

Går udfra du får pressen koblingen så langt ind, at de to låsetråde kommer ned i rillen.




Vi prøver igen, i morgen --

Hej. Hvis du ikke har løst dit problem endnu.


Du skal trække det plastikrør der sidder rundt om slangen ved metaldysen lidt tilbage ellers kan dysen ikke komme langt nok ind i pistolen til at klemme sig fast.


Havde samme problem og det virkede

Rydeng skrev den 27-04-2019 14:07:01

Hej. Hvis du ikke har løst dit problem endnu.


Du skal trække det plastikrør der sidder rundt om slangen ved metaldysen lidt tilbage ellers kan dysen ikke komme langt nok ind i pistolen til at klemme sig fast.


Havde samme problem og det virkede

Det her system mangler, at man kan sende en bajer til folk! 1000 tak for tippet. Jeg var sgu' begyndt at se efter, hvad en hel ny maskine ville koste...!


Det behøver ikke altid være lige.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis