Anneks i haven

Hej jeg håber en kan hjælpe. Vi er to mennesker med Ikke særlig meget erfaring med at bygge hus i træ. Der søger noget vejledning. Vi vil rigtig gerne selv bygge et anneks i haven 20m2. Vi er så langt at vi har gravet ned til isolering og vil sætte stolpesten. Vi ved bare ikke hvor meget afstand der skal være mellem stolpestenene og hvor mange vi skal bruge. Dernæst ved vi ikke hvordan vi kommer videre. Vi vil høre om der er en kyndig tømre ell. Der kan råde og vejlede så vi kommer i mål med et godt resultat. Annexet skal være isoleret og rotte og musse spærres. Hvordan jan man læse sig frem til fremgangsmåde er der en manual ell. Eller er der en ledig håndværker vi kan ansætte til at hjælpe os der hvor vores egne evner ikke rækker. Vi har forhørt os omkring i branchen og alle har travlt. Men findes der min en herinde som har mulighed? Vi xxxx fingre 🙏


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

1. Alt er meget nemmere, hvis du fortalte, hvor I bor.

2. Lav en tegning med mål på, hvor stor annekset skal være. 

3. Beslut på forhånd hvilken beklædning det skal have og hvilket tag. Skal der tagrende på og hvis .... hvor skal vandet løbe hen. 

Vinduer og døre skal besluttes, hvor mange og hvor?

Hvilket gulv? Rustikt med terrassebrædder eller rigtigt trægulv? Eller beton?

4. Strøm. Skal der lægges strøm ind? Du skriver at det skal isoleres, altså skal der en varmekilde til.

Hvis der skal nedsættes betonfødder til en rem, vil een pr 2 meter være nok.


 

Kære uldal 

Tusind tak for dit svar!

Vi bor i Nordsjælland helt konkret hellebæk. 

Vi har lavet en tegning, som vi kan slå op her hvis det er en hjælp til din hjælp. Udhuset skal være 20m2 og der skal 3 eller 4 vinduer i, samt en dør der åbnes ud til en træteresse. 

Huset skal byggges i træ og trægulv. Det må godt være i ordentlig kvalitet men vi vil vedligeholde ved at male huset udenpå. Huset forstiller vi os skal have en gennemgående trækonstruktion og isoleres med isolerings materiale og gibsplader. Huset skal have en opholdsdel og et opbevaringssted, opbevaringsdelen skal være mindre end opholdssdelen. Vi vil godt have tilsluttet strøm. 

Der skal helt sikkert have tagrende da vi samler regnvand vi regner med at den skal gå bag om huset da det er der vi vil opsamle regnvandet men vi ved det stadig ikke konkret. Vi mangler helt sikkert kyndig vejledning i retning af alle dine spørgsmål :-) 

Mange hilsner Maria og Esben 

Hvorfor jeg spurgte til jeres bo-område var, hvis der var behjælpelige i samme område.

Nå! Bunden: et let byggeri som dette, er det nok med punktfundament. Een pr 2 meter er nok. Husk krydsmål! Læg remmen i jernet og skru fast. Den nemmeste måde til væggene er faktisk at lave de 4 sider liggende. De bygges i reglar 45x95 med 60 cm mellem poster. Tag afstandshensyn til vinduer og dør. Løsholter over og under vindueshuller. Rejs dem og skru dem fast i bundremmen og i hjørnerne. I øverste hjørner indsættes trekanter af krydsfiner for stabilitet. Nu kan I lægge spær op og fastgøre dem. Ikke mange gør det, men jeg plejer at udgrave 30 cm af bunden for ventilation. Sæt eternitstrimler indvendig langs bundremmen og ca 20 cm ned i jorden for at holde skadedyr ude.


 

Hej Maria og Esben,

Jeg ville høre om i fik bygget jeres anneks og om i evt. har mulighed/lyst til at smide et billede herind. Vi går selv og leger med tanken om at bygge noget lignende i vores have, som i starten skal fungere som kontor/gæsteværelse, så det kunne være meget spændende og se hvordan jeres er endt og så måske have lov til at stille nogle spørgsmål herefter :)

Mvh
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også