Fæstne rionet/armeringsnet nogle centimeter fra hegn

Jeg har en masse rionet/armeringsnet som jeg vil skære ud og sætte op ad et hegn til kravleplanter. Nettet skal sidde nogle centimeter ude fra selve hegnet. 

Hvad kan man bruge til at montere det med? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.

Der er 1000 vis af muligheder, som kan reduceres hvis du oplyser hvilken type hegn det skal monteres på. 

Er det træhegn og "meget langt" væk 16 cm kan disse afstandsstykker LINK måske være løsningen

Der kan jo også skrues et trykimpr. bræt lodret på kant. Så kan nettet fastgøres på det. Det giver ca. 10 cm 

Ved kortere afstand kan der skrues træskruer i, og nettet hænges på disse og bindes fast med ståltråd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ligger vist i klatre og slyngplanters natur at de ikke får tykke grene, så de vil næppe kunne skubbe nettet fri af hegnet hvis det er bundet fast til kroge. ( ser lige at 80 mm lange kroge står i en tier pr. stk. Da du skriver Mange net så skal man jo vælge en billig metode.

Så almindelige 6 x 80 mm skruer (udendørs) og så vikle / binde det fast med galv. ståltråd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det prøver jeg. Tak for hjælpen

Du kan måske med fordel save en masse stumper plastrør på 60 mm ca. og sætte på skruen inden for hegnet. så kan det ikke skubbes indad på skruer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du køber en håndfuld kroge med langt gevindstykke, kan du hægte nettet af og på, som du ønsker. Klem det feks lidt sammen i bøjlen, så går Rio ingen steder


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis