Mus og rottesikring af skur

Jeg skal til at udvide mit redskabsskur og vil gerne lave det rotte/musesikret. Det skal kun være uopvarmet og jeg har kun ambitioner om 'så lille et projekt som mulig'.

Er der nogle lettere/simplere alternativer til en 90 cm dyb sokkel med sokkelsten i forhold til at muse/rottesikre redskabsskuret?

Mvh. Henrik

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du laver det på punkt fundament, og så beklæder du nederste 10-20 cm med eternitplader eller lignende, som går 20 cm ned i jorden .


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

De fleste mus og rotter kan du muligvis holde ude ved at grave noget finmasket trådvolierenet ned langs kanten. men Halsbåndsmus (de klatretyve) kan du ikke holde ude hvis de vil ind.  

I et uopvarmet redskabsskur kan du vel bare lægge nogle belægningssten / plader på en gruspude. Resten af skuret stiller du på punktfundamenter.

Som rottesikring er fibercementlader eller tætmasket trådnet fuldstændig tilstrækkeligt. Det holder strejferne ude.

HUSK: Hvis bæsterne vil komme ind - så kommer de ind. De gnaver i kalkmørtel hvis de synes det, der er bagved er lovende. De kan sagtens finde på at kravle på en gren eller nedløbsrørsbeslag og gnave 25 mm brædder igennem. Det skal bare være besværligt nok i forhold til hvad du lokker med. En åben beholder med madrester er førte klasses lokkemad. Nogle henkastede måtter isolering er en dejligt rede. (P.S.. Jeg har haft rotter på visit som gnavede hul i mine skraldespande.). Et par beskidte spader og river og en planklipper er ikke det der lokker mest.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis