Lægge nye gulvstrøer

Hej Alle,

Skal skifte gulv i mit nye hus. - og vil gerne have lidt sparring på om mine tanker er helt skæve - og om der er noget jeg mangler at tage højde for.
Det er kampestensfundament, med krybekælder. Der er gulvspær på ca 9 x 12 eller 15 cm. med 80-90 cm imellem.

Jeg vil fjerne hele gulvet - og så lægge nye gulvspær - 45 x 295. med 40 cm mellemrum. Længste spænd er 6 meter. - bør jeg understøtte midt på ?
Under de nye spær kommer der til at være hulrum - og der vil jeg lave udluftninger (grundet radon) hver 5 meter hele vejen rundt. Og ventilationsrør til tag.
Under spærene vil jeg lægge vindpap og brædder og så vil jeg fylde op mellem spærene med papiruld.
lægge dampspær og så lægge det nye gulv med gulvvarme her ovenpå.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man sætter spærene fast på mur/fundament. Min umiddelbare tanke var at sætte noget spær-træ på ydervæg og så lægge gulvspærene af herpå.
- er bare bange for at det ikke er "godt nok" .. så hvordan gør man normalt ?

Håber på nogle gode råd.. :) - Så gulvet ikke skal laves om ..:)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der nogen speciel grund til, at du ikke vil støbe gulvet med isolering og hele pivtøjet?


 

Den ide bliver husets død!! Grave kælder ud i et hus med sylstenssokkel?? Og efter der er lagt gulv? 


 

Ok.. men er ikke så vigtigt lige nu da jeg gerne vil have et gulv i let konstruktion med hurtigt reagerede gulvvarme...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis