Kælder radiator

Hej derude..

Ifm kælderrenoveringen er trælistevæggen fjernet. Nu står jeg i den situation at radiator-rør-skjulerne er ikke bredde nok til at rumme radiator rørene 🤔..

Jeg VIL gerne komme af med de her radiator-rør.. og skjulere.. da de fylder meget og er grimme. Håndværkeren siger at den lange og dyre løsning er at banke gulv og lave gulvvarme - no way - har ik råd til det..

Må/kan jeg ændre på radiator placeringen således at der KUN er én istedet for to radiatorer i det store rum som det er idag?.. og gør det noget at den ny radiator ikke er monteret under et vindue?.. 

med den nye plan er det kun “gangen” der ikke får en radiator; men det vil se MEGET MEGET pænere ud.

Se venligst billederne:

RØD er rør

BLÅ er radiator 

Mange tak.


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hva med at lave et nedsænket loft, og føre rørene der i? 

Den bedste løsning er altid at placere radiatorerne under vinduerne. Det reducerer trækgener fra kuldenedfald. 

En kælderydervæg er altid koldere end indervæggene. Det helt rigtige vil være en lille radiator hele vejen langs ydervæggen. Har du en rigtig godt isoleret ydermur, er der mere acceptabelt med radiator ved indervæg. 


Søren O

“Har du en rigtig godt isoleret ydermur, er der mere acceptabelt med radiator ved indervæg.”


Jeg er glad for denne kommentar. Vi har for 2 måneder siden isoleret kældervæggen udefra med 150mm Jackon flamingo!..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis