Er uoriginale reservedele til vaskemaskine gode nok?

Pumpen på min Siemens vaskemaskine skal skiftes. Jeg kan se, at man kan købe en original pumpe til 850 kr. og en tilsvarende uoriginal pumpe til 400 kr.

Jeg har en mistanke om, at det er samme firma der producerer det hele...

Men er der nogen der har erfaring med uoriginale reservedele til hårde hvidevarer og om der er kvalitetsmæssig forskel?


Mvh. AllanE
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo teoretisk købe to uoriginale for een original. Men pas på oprindelsesland


 

Jeg ved ikke om de er originale, men dele jeg har købt på nettoparts har alle fungeret upåklageligt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Her kommer lige en opdatering: Jeg købte en uoriginal pumpe. Den passer fint og det hele virker. Dog ér der altså en forskel: Den originale virkede mere robust med en ekstra, beskyttende "kappe" omkring bagsiden og stikket. Den uoriginale havde ikke denne kappe og dermed var spole fri og stikket sidder mere udsat. Jeg tog desværre ikke et billede af det.

Det betyder nok intet, medmindre der en dag er en utæthed eller lignende. Og i dét tilfælde har man nok større problemer end pumpen   

Iøvrigt var det meget nemt at skifte pumpen, så det skal ikke skræmme nogen at reparere det selv.

TIP: Sørg dog for at tjekke afløbsslangen INDEN du skifter pumpen! Min var næsten tilstoppet i samlingen mellem afløb og slangen. Det har gjort livet meget svært for pumpen...


Mvh. AllanE

Har også oplevet at det har været afløbsslangen der var stoppet og ikke pumpen der var gået.. Det kan man checke ved at teste om pumpen kører eller ikke... Det kan høres og mærkes... Så det kan anbefales nogen gange at checke afløbsslangen inden pumpeskift.... Specielt med langhårede beboere i huset :-)


MVH Njord

Yep....jeg snakker heller ikke så højt om, at jeg nok kunne have sparet pumpen og klaret "reparationen" på 5 min. ved at rense slangen og afløbet   


Mvh. AllanE

Godt at det løste problemet - jeg vil helt sikkert sige uoriginale dele - jeg skiftede varmluftsvarmelegemet på vores Bosch-ovn for 85,50 inkl. fragt fra UK

Det er ganske forståeligt ;-) Og jeg ville nemt selv have kunnet falde i samme hul :-)

Faktisk sidder slange-forstoppelsen oftest ret tilgængelig... nemlig der hvor afløbsslangen er monteret på afløbet, her kommer der typisk en plast studs indvendig i slangen og dermed er det den mindste frie diameter. Her er det oplagt at forstoppelsen vil ligge... men den kan ligge andet sted også.... Det super heldige ved dette er at man ikke engang behøver adskille vaskemaskinen, men blot tage afløbet af og rense og genmontere... langt den letteste reparation, og billigste :-)


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis