Skifte sata 5" harddisk til ssd 2.5" kan man det?

Hej Alle.

Jeg kan få et ssd drev af knægten som så skal sættes i vores gamle lenovo thinkcenter M58e. Men men den harddisk som sidder i er en af de gamle 5" seagate baracuda 7200. Kan man bare bytte dem og så lave et eller andet som fylder ud i tomrummet?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal siges at den har været brugt i en bærbar før og indeholder win10. Så nu satte jeg den i bare løsligt, men den vil ikke boote på den nye disk. Den registrer den i bios men starter ikke op. Hvad gør man så?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Den gamle du har er 3,5". Du kan sagtens bruge den nye i stedet, blot du formaterer din pc. 


Elektronikteknikeren

Tak for svar. egentlig forventede jeg at den kunne starte op på den. for sjov satte jeg en traditionel hdd i fra en nedlagt bærbar og den startede og køre just nu som om den hørte til der. Prøvede både med win 7 og en med win 10


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nogle gange går det fint, men det er ikke noget der holder i længden. Problemet er at enhedsdriverne på Windows installationen er til den computer disken oprindeligt sad i.

Derfor skal en ny installation til, så der kan lægges de rigtige drivere på. 


Elektronikteknikeren
Annonce

Der findes flere måder at få det til at virke på, men den rigtige er en komplet ny-installation af Windows


Mvh.
Brian S Jensen

Hej. Godmorgen.

ja jeg var godt klar over at der nok skulle en ny /ren installation til.  Her behøver jeg lidt hjælp. Kan jeg bruge en hdd fra en nedlagt bærbar til at downloade win 10 til? Gennem usb. På den hdd som jeg vil skifte ud er der nogle især et program med licens til hvordan får jeg det viderført? Der er desværre ikke stik/plads til at det gamle drev kan fortsætte som slave. Men jeg kan temporært sætte det i usb stikket. Et godt sted at downloade win 10 fra.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

https://www.av-cables.dk/harddisk-docking-station/

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Licenserne har du vel i en mail så du kan bruge dem ved ny installation.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 19-04-2019 10:16:18

Licenserne har du vel i en mail så du kan bruge dem ved ny installation.

 Nej det har jeg ikke, det er en gratis opgradering fra win7 fra den gang man kunne det. Efter hvad jeg har hørt så knytter licensen til bios så der skulle ikke være problemer med licensen. jeg sad og kiggede på computeren inden i. Egentlig kunne de nye ssd godt ligge oven på det gamle hdd, men mangler et stik i mb. Men det ser ud som om man kan få et pcikort men sata stik på. Kender du til det?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis