Skifte sata 5" harddisk til ssd 2.5" kan man det?

Hej Alle.

Jeg kan få et ssd drev af knægten som så skal sættes i vores gamle lenovo thinkcenter M58e. Men men den harddisk som sidder i er en af de gamle 5" seagate baracuda 7200. Kan man bare bytte dem og så lave et eller andet som fylder ud i tomrummet?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle. Jeg kan få et ssd drev af knægten som så... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kovas har du et USB stick på min. 8 GB, kan du downloade en win10 fra www.microsoft.dk det er gratis og udgaven bliver registreret hos Microsoft, hvis der har været en gyldig udgave på harddisken i forvejen.

Du kan også vælge at brænde en DVD, så henter du bare en ISO fil.

win10


fase

@ christiannielsen.

Der er kun en hdd og et stik + det stik som cd-drevet sidder i. Men det lille ssd kunne fint ligge ovenpå det gamle hvis bare der var et stik til det.

@ fabrin nej jeg har ikke umiddelbart noget usb drev i den størrelse, men flere 500gb harddiske som er taget ud af diverse kasserede bærbare.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det lyder meget mærkeligt hvis der kun er 1 stik i bundkortet til harddisk. Prøve lige at undersøge det. Der plejer at være 4. De sidder ikke nødvendigvis ved siden af hinanden.

Og så kan du bruge sådan en ramme her til at montere hardisken i, hvis dit kabinet ikke har en plads til 2,5" diske.

https://www.proshop.dk/Harddisk-til...35/2192661

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej igen.

Så fik jeg downloaded win 10 til en hdd. Men der er noget der ikke virker Installationsprogeammet siger at den ikke kan installere på de partioner som er. Det ser også noget mærkeligt ud. Ssd blev bare ekspresformateret men det er måske ikke det som skal til. Er der nogen som har en forklaring.



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvad siger detaljerne?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis der ikke er noget på harddisken, du skal bruge, så slet bare alle partitioner. Derefter installere du din win10. Det ser ud til at den samlede størrelse på din SSD er 128GB, så du behøver ikke dele den op i flere partitioner. Du opretter bare en ny primær partition, hvis ikke installationsprogrammet gør det af sig selv. Selv om du formaterer harddisken, ændrer det ikke på partitionerne.


fase

Den siger at der kan ikke installeres på denne partition da det er af GPT typen. Jeg kan heller ikke formatere dem.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Du skal ikke formatere partitionen, du skal vælge partitionen og vælge slet ved at trykke på det røde kryds. Du sletter bare alle partitioner, en efter en.


fase
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis