Gå på efterløn, eller ej.

Hvad er jeres erfaring med at gå på efterløn ?

Havde 90 timers ferie, som skulle afholdes inde 1´maj, ganske rart ikke at skulle på arbejde.

Fylder 64 her til efteråret, og har så arbejdet 2 år hvor jeg har kunnet gå på efterløn.

Har det fint nok med at arbejde, men tror ikke jeg vil savne det, og min leder spørger hvert år til Mussamtalen "nu går du vel ikke på efterløn" så ikke fordi jeg ikke føler mig værdsat på arbejde, har også super dejlige kollegaer.

Har siden nytår arbejdet 4 dages uge, for at få en pukkel på 250 timers overarbejde væk. (ønsker ikke at få dem udbetalt, som firmaet ellers gerne vil)

Så delefteløn kunne jo også være vejen frem.

Ser frem til hvad jeres erfaringer er..

Især efter et par år på efterløn...


Vi prøver igen, i morgen --
Hvad er jeres erfaring med at gå på efterløn ?... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det tager jo nok noget tid at omstille sig, men det må være dejligt til at lave de forskellige gøremål, og lade det tage den tid det nu tager, når livet samtidig skal nydes.  


Vi prøver igen, i morgen --

Det man skal huske er at have noget at lave i sin fritid, inden man trækker sig tilbage, så kan man skrue op for interessen, når den tid kommer.

Der er desværre dem, der venter til de trækker sig tilbage, og så går i stå.

Har man lyst, og kan, er det fint at tage nogle timer med et arbejde, man trives med.

Men husk også at nyde de frie timer.

Mvh

HansT

Ja det kan jo være svært at omstille sig, har nu haft fri i næsten en måned, men skal på arbejde igen på mandag, hvilket jeg har det helt fint med, køre 4 dages uge året ud er planen, så er alt afspadsering efterhånden væk. Jeg har et job jeg er rigtig glad for, og ikke noget med at stresse afsted, planlægger selv mit arbejde, så ingen der svinger pisken over mig.

Nu er min kone godt 4 år yngre en jeg selv er, og kan først gå på efterløn om 4 år.

Så pt er jeg nok mest stemt, for at gå på delefterløn, så jeg arbejder ca 30 timer om ugen, efter nytår når min afspadsering er afviklet...



Vi prøver igen, i morgen --

Min erfaring med efterløn eller pension for den sags skyld er blandet. De fleres jeg kender der er stoppet på arbejdsmarkedet er gået meget i stå. Men der er også eksempler på folk i min bekendtskabskreds, der trives godt i det. Faren som jeg ser det er, hvis man mangler aktiviteter og sociale bekendskaber. Findes størstedelen af en sociale liv på arbejdspladsen, så kan der pludselig blive meget tomt, når man sidder alene derhjemme hver dag. Håber du finder en god løsning, der passer til dig :-) Held og lykke  


Jonas, fysioterapeut

Ja der er en del at tænke over, kender godt det med at gå i stå, når der er masser af tid   


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Efterløn kan jeg ikke udtale mig om, jeg røg på førtidspension da jeg var midt i fyrrene. I dag er jeg så folkepensionist, men hvordan jeg nogensinde har haft tid til at arbejde, det fatter jeg ikke, kunne altså godt bruge nogle flere timer i døgnet - nå, okay, skal gerne indrømme, at alle gøremål har gået lidt langsommere end dengang, det var før, så tiden er rigeligt fyldt ud.


Sniffer  

Ja det må være dejligt, at have tid til at fordybe sig, og bruge lidt ekstra tid til de ting der skal laves.



Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis