Gøre lynlås mere lufttæt ?

Hej 

Måske et lang-skud .... men ..

Er det noget kan man smøre en lynlås med, for at få den mere lufttæt
(Det er en lynlås som sidder på en hoppeborg, og skal derfor åbnes / lukkes regelmæssigt ;)

På forhånd tak,


Med venlig hilsen

Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved ikke om der har nogen effekt, men du kan jo prøve at smøre lynlåsen, ved at gnide en stump stearinlys på begge sider af lynlåsen, om ikke anden kommer den til at køre lidt bedre.  


Vi prøver igen, i morgen --

Normalt er en hoppeborg ikke helt lufttæt, og der står en larmende pumpe og pumper meget luft ind hele tiden. Så er en utæthed overhovedet et problem? Eller er der tale om en helt ny lufttæt slags uden kørende pumpe, som f.eks. bruges til airtracs for gymnastik?

Hejsa 

Tak for svaret.

Er helt klar over at de ikke er tætte
Men da jeg udlejer, er mine hopepborge underlagt årligt syn hos Teknologisk Institut, eller Force.... Og der trykprøver man hoppeborgene.
Og de steder, hvor en hoppeborg er mest utæt - er normalt ved lynlåsen.
Derfor tænke jeg at der måske kunne gøres noget for at få den til at lukke endnu mere tæt

Mvh Thomas


Med venlig hilsen

Thomas

Nu er jeg lidt usikker på hvad Teknologisk Institut er ude efter. Men i forhold til sikkerhed, så tænker jeg følgende:

1) Hoppeborg må ikke være MEGET utæt, så den slet ikke blive "hård". En blød hoppeborg bliver ret usikker at rende rundt på. Men hvis en lynlås af normal slags bare er nogenlunde vil det i mine øjne ikke være et problem.

2) En hoppeborg kan godt stå og ikke være under fuldt opsyn. Om en syning eller andet pludselig springer op, så trykket går meget af, så bliver den mere farlig jf. 1. Derfor tror jeg, at TI trykprøver med en stor pumpe, som de har med, som kan give et højere tryk. På den måde sikrer de sig, at der ikke lige er nogle svage syninger eller andet svagt på hoppeborgen - og så kan den nok holde et år mere.

Mvh. Viggo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis