Udskiftning af kartusche

Hej 


Jeg skal have skiftet kartuschen i mit blandingsbatteri da da den begyndte at dryppe

Men da jeg fik skruet toppen af blandingsbatteriet og kom ned til kartuschen som er skruet fast med en ring. Denne kan jeg ikke komme til at skrue af, noglen som ved hvilket slagt værktøj der skal anvendes. Har prøvet med topnøgle sæt størrelse 25 og 27 som ikke kunne løse opgaven.

Nogle forslag til hvad der skal anvendes af værktøj .

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder der ikke en lille bitte pinolskrue på bagsiden af armaturet? Hvad er produktnavne?



 

Den ring som sidder rundt om den sekskantede plejer at være til at skrue af.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 16-04-2019 20:25:14

Den ring som sidder rundt om den sekskantede plejer at være til at skrue af.

Desværre hvis det bar var muligt at skrue den af. Den er intakt og en del af armaturet.

 

Er det, som man ser som en sekskantet møtrik, ikke til at skrue ud med en fladtang?

Hvis den sidder for stramt til at kunne løsnes med en fladtang, må du nok prøve at fremstille et værktøj med to plader, der kan gribe om møtrikken.

Annonce

Altså er det perlatoren du vil skifte eller er det hele tuden? du siger den drypper... det gør den jo kun hvis ventilen ikke lukker tæt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Problemet er løst, det er rosetten som skal skrues af selv om den ser indtakt ud.

Efter en information fra producenten fik jeg bekræften ovennævnte og med en papegøje tank skruet den af.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis