Tilslutning af vaskemaskine?

Hej her !

I er meget klogere end mig og derfor spørger jeg ja hvad i ville gøre i min situation:

Jeg har købt en vaskemaskine og også fået den. Det er sådan en "Campingmodel" hvor man skal hælde vand på manuelt.  Hvilket er fint nok, jeg skal kun vaske til mig selv og ikke til 2 børn og konen osv. 

Men den skal jo også have strøm. 

Problemet er så at det eneste strøm der er i mit badeværelse er udtaget til barbermaskine ved spejlet - som er i den modsatte side af rummet! Og der er kun 1 meter på maskinen. 

Jeg har bestilt en 5 meter forlængerledning, så det er ikke umuligt. 

Men hvad bruger man til at sætte den fast på væggen med ? Den skal jo gå op over døren så. Det er jo ikke bare alm vægge man bare smadrer en "ledningsclips i?"

Har også overvejet at stille den i køkkenet i stedet for, men så skal jeg jo flytte maskinen hver gang jeg vil fylde vand i eller tømme den igen, det tror jeg at jeg bliver træt af. 

Hvad ville i gøre? Jeg kunne evt stille den på badeværelset, og så kun have strømmen på når jeg faktisk vasker, det virker bare lidt "Molbo-agtigt" gg ;)?

PS jeg fik også ny fryser og den virker heldigvis helt efter hensigten ;)

Hej her ! I er meget klogere end mig og derfor... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er netop sådan en som billedet ovenover viser.

Og der er kun 2 ben på stikproppen fra fabrikken. 

Det jeg mente med ny stikkontakt var kun selve stikkontakten, og den har også kun "2 ben". Altså ikke selve ledningerne i væggen (så vidt jeg ved i al fald)!....

Den er vist beregnet til enten en shawer eller oplade en eltandbørste eller sådan noget lign?

Så jeg skal ikke tilslutte den der så ?

Der er vel "krudt" nok på strømmen i køkkenet så?

Igen jeg har absolut ingen forstand på strøm - eller vaskemaskiner for den sags skyld 


Det er umulig at rådgive omkring den nye stikkontakt i bad uden at du evt. indsætter et billede af den.

Stikprop på vaskemaskine har 2 ben plus metalslidser i siden, det er 3 ledere. Det er en shuko stik og er med jordforbindelse . 

Den skal forlænges og tilsluttes en stikkontakt med jordforbindelse.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv nu bare at sætte vaskemaskinen til i stikkontakten. 

Erik du får ikke et billede af den stikkontakt. Det er forsøgt. Sandsynligheden for, at det går galt, er ikke ret stor, når der ikke er et varmelegeme i maskinen. 


fase

Og den er af plastik.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis