Koble stikkontakt til stikkontakt?

Kan jeg sætte en stikkontant op ude på mit skur og via denne nye stikkontakt koble den på den oprindelige stikkontakt INDE i skuret med et helt almindeligt hanstik ? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du vel godt men hvis man skal helt ned i elfagbogen så er jeg ikke siker på at det vil være 100% lovligt hvis du laver det selv. Er det fordi du vil spare en elektrikker? Hvis du køber alle delene ind selv, sætter underlaget op, trækker kablet så det er synligt og så ringer efter en elektrikker, så kan han montere det på en 1/2 - 1 time og så er det lovligt og lidt mere prof.

Nej, det er bestemt ikke måden at gøre det på. Den rigtige måde at gøre det på er, at trække et kabel fra den eksisterende stikkontakt til den nye. Det er fast installation.

perhans måde er heller ikke rigtig, hvis jeg skal sige det pænt. Det er heller ikke sikkert, at elektrikeren har lyst til at montere stikkontakter af den billigste slags, selv om han er fritaget fra at yde garanti på det.


fase

Du kan trække en forlænger ledning ud.

Husk nu at der er grænser for, hvormeget en 2x0,75 kan trække. Få det nu gjort ordentligt.


 

For mig at se er det meget simpelt: den går bare ikke. 

Hvis du anvender 2x0,75 som normalt anvendes til forlængerledning må den ikke føres igennem bygningsdele. Dvs den må ikke gå igennem væggen på skuret.

Hvis du anvender 3x1,5 installations kabel må den ikke anvendes til forlængerledning. Dvs der må ikke sættes et stik på.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis