Tilslutning af strøm

Hejsa...

 Jeg er ved og sætte lys op i min garage. Jeg har trukket nye ledninger, og er ved at komble det samme. Jeg skal have en ny tænd og sluk knap ved min dør. Men den det er en af de nye stikkontakt den hedder x 1 x 2 og L hvordan slutter jeg det hele sammen? Jeg har sat blå og blå brun og brun og jord og jord sammen fra min ledning fra relæet også til mit lampested. Men hvordan skal jeg komble ledningen sammen til kontakten? Har samlet det hele i en samledåse.! 



Håber i Kan hjælpe 😉😀


StorkeMix
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du sætter de 2 brune ledninger i hver sin klemme i afbryderen


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tror nogle billeder er nødvendige, hvis du vil have kvalificerede svar. Lampested, samledåse og afbryder/kontakt.

djaydjay skrev den 15-04-2019 16:12:48

Tror nogle billeder er nødvendige, hvis du vil have kvalificerede svar. Lampested, samledåse og afbryder/kontakt.

 Ok 👍😉


StorkeMix
Storkemix skrev den 15-04-2019 16:14:03

 Ok 👍😉

 

Kan det hjælpe? Skal jeg sætte blå, blå, blå sammen og Brun, brun, brun sammen i dåsen eller hvordan? 😁


StorkeMix

Du skal samle ledningerne i samledåsen som følger:

1. Brun fra hus forbindes til afbryderens klemme mærket L.

2. Blå fra hus forbindes til blå fra armatur.

3. Alle jord (gul/grøn) forbindes sammen. Jord i afbryder afsluttes med en muffe. Den skal         ikke bruges i afbryderen.

4. Den blå fra afbryderen forbindes til den brune fra armaturet enten til X1 eller X2. Jeg ved       ikke hvilken afbryder, der er tale om, men det kunne være en kroneafbryder. Billede. 

Hvorfor har du ikke ført kablerne ind i armaturet, så havde du sparet samledåsen og signalet: Det her har jeg selv lavet.

Det hjælper ikke at oprette flere tråde med samme spørgsmål.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis