Boremaskine patron til 1mm bor

hus2003
hus2003
Postnr:
hus2003 hus2003

Hej, 

Jeg skulle igang med at bore et 1mm hul, hvor jeg så måtte konstatere at patronen i min boremaskine ikke kan skrues langt nok ind til at kunne klemme på et 1mm bor. Ved nogen om der findes et quick fix, eller skal jeg ud og købe en ny patron der kan dette ? pft,

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Ikke ideelt, men lidt malertape, eller lignende, omkring boret virker.

Du kan også afisolere en tynd ledning, og bruge plastrøret yderkappen som mellemlæg.

Hellere eje, end at leje.
Bent Andersen
Bent Andersen
Bent Andersen Bent Andersen

Du køber en lille borepatron til en printboremaskine eller lignende (Proxxon, Dremel) og spænder den fast i den almindelige patron.

Natur
Natur
Natur Natur

Normalt er en borepatron til minimalt 3mm.. men er det bare et enkelt hul (men hvorfor har du så købt et 1mm bor?) så kan du fifle dig ud af det med mellemlæg m.m. Ellers er det uu at købe en ekstra patron, du kan sætte i den store..

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Ved ikke lige hvad der er normalt, men må erkende at min Dewalt ikke kan spænde om boret. Min gamle Metabo med 13 mm selvspændende borepatron kan. Tror du må en tur over til naboen og kigge på hans boremaskine.

Søren O
hus2003
hus2003
Postnr:
hus2003 hus2003

Hej, det virker fint med Stift PVL installationsledning isoleringen. tak for et super godt råd!!

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Byt bor eller ny boremaskine?
    Værktøj og maskiner
  2. Mangler et 1mm. LAAAAAAAAAANGT bor
    Lav-Hus
  3. God boremaskine
    Værktøj og maskiner
  4. Bor
    Lav-Hobby
  5. tap bor
    Værktøj og maskiner